Esnurra

Stikker91

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Noen som har prøvd esnurra sin utrekning etter ordinær ultralyd selv?
Med målene BPD, MAD og FL?

http://www.nsfm.no/esnurra/2.php

Hos meg avviker det en hel uke ved de to ulike beregningsmetodene... Synes det er veldig merkelig!

Har ikke fått satt termin enda da..

Er det to utregnings metoder med e snurra? Eller bruker de en annen metode på sykehuset?

Det skal jeg ikke si for sikkert om. Men hvis du følger linken jeg la ut så kan det velges om du vil benytte BPD sammen med FL eller benytte bare FL. Mener at BPD er hodemål og FL er mål på lårbenet.

Har ingen mål å gå utifra ennå, tidligere har jeg brukt crl. Skal på oul til torsdag, er så redd for å få for sein termin dato.

Har ingen mål å gå utifra ennå, tidligere har jeg brukt crl. Skal på oul til torsdag, er så redd for å få for sein termin dato.
Da får du målene da[emoji106]

Akkurat det samme er jeg også, så får se om jeg tar opp diskusjonen neste gang når termindatoen skal bli satt[emoji106]

Da får du målene da[emoji106]

Akkurat det samme er jeg også, så får se om jeg tar opp diskusjonen neste gang når termindatoen skal bli satt[emoji106]
Kommer til å diskutere litt om den blir satt veldig mye seinere enn den vi allerede har, har vært på ti stk tidlig ul og alle var sånn ca enig. Vet også at jeg hadde tidlig eggløsning og veldig korte sykluser.

Kommer til å diskutere litt om den blir satt veldig mye seinere enn den vi allerede har, har vært på ti stk tidlig ul og alle var sånn ca enig. Vet også at jeg hadde tidlig eggløsning og veldig korte sykluser.
Da ville jeg absolutt ha reagert på det om de vil flytte den mye[emoji106]

Det finnes flere utregninger og noen sykehus bruker vel muligens andre program og

Sniker fra oktober.. [emoji28] Var på tul i dag på sykehus og når gyn målte hode, mage og lårben med ultralyd kom det opp på skjerm 14+3-5 dager.. Men når hun plottet inn BPD(hodemål) på esnurra fikk hun opp 13+3.. Gyn stusset også på dette..men ho sa at de brukte esnurra for å beregne terminen..
På ul uke 7, brukte gyn termindatoen som kom fram på ul.skjerm, ikke esnurra.. så ikke rart man blir forvirra!! [emoji28]
Blir spennende på OUL ihvertfall! [emoji6][emoji28]

Sniker fra oktober.. [emoji28] Var på tul i dag på sykehus og når gyn målte hode, mage og lårben med ultralyd kom det opp på skjerm 14+3-5 dager.. Men når hun plottet inn BPD(hodemål) på esnurra fikk hun opp 13+3.. Gyn stusset også på dette..men ho sa at de brukte esnurra for å beregne terminen..
På ul uke 7, brukte gyn termindatoen som kom fram på ul.skjerm, ikke esnurra.. så ikke rart man blir forvirra!! [emoji28]
Blir spennende på OUL ihvertfall! [emoji6][emoji28]
Det var mye forskjellig ja![emoji87]

Her varierte det med en hel uke bare ved å droppe hodemålet og benytte kun lårbenet (Jeg har et lite hodet og kan benytte barneluer og hjelmer, 4-åringen har også et lite hodet).

Du får ha lykke til på OUL når den kommer![emoji3] blir spennende å se hva de sier da[emoji106]

Her stemte det med e snurra, når jeg taster inn målene vi fikk av jordmor i dag så stemmer det. Begge målene kommer frem til samme termin. Blei satt tilbake to dager og det stemmer nok:)

Back
Topp