Escape-spill 12.03.2009

ORIGINAL: Moonstar

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ja etter du har skrevet inn koden som man finner i skapet i gangen. tror det var quest.
Så kommer det opp et bilde av et rom,og der er bokstavene W R. men vet ikke hva jeg skal gjøre...

Hm, det er ikke de bokstavene jeg har.. [8|]
Jeg får opp bilde av to rom som man kan veksle mellom (de to første rommene vi var i), med fire andre bokstaver.

det får jeg også. WR på det første og DA på det andre rommet...

Men hva gjøre med det??

Jeg aner ikke. [8|]
Er helt blank her nå!
Finner du ut noe?

NEI!!!!

Hmfr. Frustrerende. [>:]

tror jeg må lage middag nå,så får jeg håpe at noen kan hjelpe meg med dette når jeg kommer tilbake....

Nåken so kan fortella meg ka eg skal gjera på da rommet me brannslangen, de firkantene under teppet, og den lommelykta i vinduskarmen? Har lagt batteri i lommelykta men ka skal eg no?

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Nåken so kan fortella meg ka eg skal gjera på da rommet me brannslangen, de firkantene under teppet, og den lommelykta i vinduskarmen? Har lagt batteri i lommelykta men ka skal eg no?

har du funnet skrujernet? det bruker du til å skru ut lyspæren i lykten på motorsykkelen. så putter du lyspæren i lommelykten.

du skal få alle de firkantene ned. er vist et system,men jeg bare trykte vilt på de...hehe

Du trenger en lyspære fra motorsykkelen som skal i lommelykta. Du må trykke på de firkantene, slik at de forsvinner. Du skal ned i det hullet, og da får du bruk for slangen til å komme deg nedi, og lommelykta der nede.

Thanx[:D]

har du funnet skrujernet? det bruker du til å skru ut lyspæren i lykten på motorsykkelen. så putter du lyspæren i lommelykten.

du skal få alle de firkantene ned. er vist et system,men jeg bare trykte vilt på de...hehe

Ånei et nytt system [&:][8D]

Åh fekk da te me eingong [:D]

Nåda?? der med de rørene og det galss "ROMMET" og det rommet med brevet.Hjelp?[&:]

regner med at det rattet elelr hjulet,skal der på den heisen.Men får dn ikke på

ORIGINAL: tipp

Nåda?? der med de rørene og det galss "ROMMET" og det rommet med brevet.Hjelp?[&:]

Du må finne de tre "hjulene" som skal settes på de tre rørene inne på det ene rommet. Til slutt skal du finne et ark og en penn, som du skal ta tilbake til det rommet med brevet. Der skal du skrive ett nytt brev, og så poste det i den mailboxen.

Hmm. fant de 2 andre,men får de ikke ned

ORIGINAL: Fru Lillamumi

mistet nøkkelen i gitteret under velkomstmatta.. hva gjør jeg..
og kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre i det rommet med brannslangen etc??

Ta vekk teppet på gulvet der med brannslangen.Trykk som en gal på de firkantene. de vil da forsvinne. Ta brannslangen bort tilhullet og går ned. Hent nøkkelen og gå opp igjen

Du må finne de tre "hjulene" som skal settes på de tre rørene inne på det ene rommet. Til slutt skal du finne et ark og en penn, som du skal ta tilbake til det rommet med brevet. Der skal du skrive ett nytt brev, og så poste det i den mailboxen.

det siste er i mailboxen... det røde hjulet.

Da var det grønne hjulet på plass,men fårikke noe hjul i mail boksen

Da var det grønne hjulet på plass,men fårikke noe hjul i mail boksen

Har du skrevet og sendt det brevet da?

Kommeg videre nå[:)] Men nå skjønne rjeg igjen fint lite[&:]

nei...får begynne på middagen tenker jeg.kommer meg ikke videre

Yes, nå er jeg kommet meg videre! [:D]
Man må lage et ord ut av de bokstavene, så får man åpnet døra.

hva er ordet da???

hva er ordet da???

Hm. Tror ditt ord blir WARD. Mitt ord var HEAD. [:)]

takk...

Nå har jeg kommet videre.. Har funnet en pidestal. har noen klokkestrenger..

De får jeg ikke lagt på pidestalet.. Hva skal være der a??

Noen som har kommet dit?

Det skal en sjakkbrikke oppå der.
Du må løse de "regnestykkene" på den kodegreia i det første rommet. Da kommer det frem en dør, og der inne er sjakkbrikken.

Det klarte jeg nå.

Men hva skal legges på den andre blinkende tingen da??

du skal flytte hesten til du ender på den som blinker....

hva er ordet da???

Hm. Tror ditt ord blir WARD. Mitt ord var HEAD. [:)]

takk...

Funket det?

ja,men nå var det mange dører og rom på en gang....

ja,men nå var det mange dører og rom på en gang....

Når du kommer til den gangen med mange dører på rekke og rad, så tror jeg det var den midterste døren man skal inn i. Men du må inn på ett annet rom og ordne en "vekt" eller noe, for å få åpnet døren.
Husker ikke helt, men det var i alle fall ikke så vanskelig.

husker ikke hvilken jeg gikk inn.... men kom meg inn ihvertfall...

Gurimalla, for ett langt spill! [8|]

vet...har ikke kommet så langt før. jeg gav opp sist jeg spilte det,for sikkert 2 år siden

Gurimalla, for ett langt spill! [8|]

vet...har ikke kommet så langt før. jeg gav opp sist jeg spilte det,for sikkert 2 år siden

Ja, jeg er på level 13 nå.. Er egentlig veldig lei, men siden jeg har brukt så mye tid på det, så må jeg bare fullføre. Klarer aldri å avslutte sånt halvferdig. [;)]

jeg er akkurat komt til level 12. må klare det,men kan hende jeg tar pause til i kveld...

Back
Topp