Ery-max antibiotika

Mrs happy

Forelsket i forumet
♡ Maibarna ♡
Noen som har vært borti denne i svangerskap? Fikk den av legen idag og han mener den er trygg. Er snart 17 uker. Får den for bihulebetennelse og lungebetennelse.
Advares for gravide, da første trimester.. Kan påvirke foster.. Etc
Blir jo helt tullete av alt jeg leser!!!
Ønsker ikke skade den lille på noen måte, men jeg etter 1,5uke på ryggen begynner jeg bli lettere desperat etter å puste og fungere som normalt!

Noen tilbakemeldinger?

Sjekk relis.no. Der står det masse om ulike legemidler det er trygt for gravide å ta. Dersom du ikke finner det du skal så kan du sende dem en henvendelse selv om det egentlig er en legeside. Jeg henvendte meg til de og fikk masse hjelp da jeg trengte allergitabletter og hadde en lege som ikke gadd å hjelpe meg. Lykke til :-)

Jeg leste også den artikkelen igår. Men alt jeg finner er og er omdiskutert er tidlig i svangerskapet pga. Utvikling. Er jo 17 uker imorra = snart halvveis. , og utviklingen på de nevnte punkter er jo på mange måter ferdig :) Så finner det betryggende!

Tok det da jeg var 8 mnd med nr 1 grunnet lungebetennelse og hadde da vært sengeliggendes i flere uker.

Skal alltid være skeptisk, men trygt å ta det, så god bedring :)

Mener ikke å skremme, men felleskatalogen sier den ikke skal brukes av gravide med mindre det er strengt nødvendig.. står noe om risiko for foster tidlig i gravidteten, uten at det er spesifisert hva som regnes som tidlig.
Uansett er jeg sikker på at legen vet mer om dette enn meg, og h*n har helt sikkert gjort en god vurdering av dette :) Ønsker deg god bedring:)

Mener ikke å skremme, men felleskatalogen sier den ikke skal brukes av gravide med mindre det er strengt nødvendig.. står noe om risiko for foster tidlig i gravidteten, uten at det er spesifisert hva som regnes som tidlig.
Uansett er jeg sikker på at legen vet mer om dette enn meg, og h*n har helt sikkert gjort en god vurdering av dette :) Ønsker deg god bedring:)

Tidlig regnes som 1. trisemester :)

Back
Topp