Erstatter for kjøttpålegg?

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Hei!

Jeg elsker salt pålegg på brødskive/knekkebrød, og begynner å savne salami noe voldsomt!! Det er nesten blitt en craving... Skinke er liksom ikke det samme :meh: hvilket salt pålegg spiser dere?
 
Har du prøvd salamien fra lev litt lettere serien? Den er kokt og dermed trygg, jeg synes den smaker veldig godt :) obs! Ikke bland med go og mager salami da den ikke er kokt :)
 
Har du prøvd salamien fra lev litt lettere serien? Den er kokt og dermed trygg, jeg synes den smaker veldig godt :) obs! Ikke bland med go og mager salami da den ikke er kokt :)
Takk for tips, må testes :)
 
Spiser mye egg med salt på. Når jeg craver salamien min altfor mye lager jeg meg wraps med ost og salami, bretter sammen og steker på pannen som en slags quesedilla. Sykt godt :)
 
Ostesmørbrød med skinke funker. Ellers spiser jeg egg, omelett, hummus og guacamole med masse krydder.
 
Det er ikke det du spør om, men når jeg får lyst på salami bare steker jeg den raskt i panna.
 
Sett deg ned å se på «griseindustriens hemmeligheter» - da har du ikke lyst på gilde skinke ever again :)

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000519

Jeg kjøper vanligvis bare skinke fra frittgående gris, men i denne graviditeten har jeg fått smaken på vegetarsalami :) Det er slettes ikke dumt.
Nei, det hører jeg flere sier :( den står på watch lista mi, må bare slutte å være så kveldskvalm først...
 
Svarer vel ikke helt på spørsmålet, men jeg har fått tipset at hvis du fryser salamien i 1 uke kan du spise den etterpå :)
 
Åhj, glad jeg så denne tråden. Jeg har helt glemt av at man ikke kan spise salami :grumpy: må skjerpe meg:facepalm:
 
Svarer vel ikke helt på spørsmålet, men jeg har fått tipset at hvis du fryser salamien i 1 uke kan du spise den etterpå :)
Det stemmer at du fryser bort taxoplasma, men ikke listeria dessverre! Sannsynligheten for listeria er dog veldig liten, men til stede, så man velger så klart selv hvilke risiko man tar :) Legen min frarådet det hvertfall forrige svangerskap for å være på den sikre siden. Men igjen så anbefalte han fersk sushilaks fra skikkelige restauranter, og kan jo være listeria der også..
 
Det stemmer at du fryser bort taxoplasma, men ikke listeria dessverre! Sannsynligheten for listeria er dog veldig liten, men til stede, så man velger så klart selv hvilke risiko man tar :) Legen min frarådet det hvertfall forrige svangerskap for å være på den sikre siden. Men igjen så anbefalte han fersk sushilaks fra skikkelige restauranter, og kan jo være listeria der også..
Oy, det har jeg ikke fått beskjed om. Takk :)
 
Jeg kjøpte den kokte salamien. Den kan ikke sammenlignes med vanlig salami, men den er helt grei når alternativet er å ikke spise salami :D
 
Jeg spise salami på ostesmørbrød. Inn i ovnen en liten stund, krydrer med litt grillkrydder, så er det gjort :happy: Det dekker det meste av cravings.
 
Back
Topp