Erstatte gressplen med terrasse??

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Vi har en mini gressplen i hagen. Litt usikker på str men ikke mange meterne hver vei....

Samboer har lyst å lage terrasse i stedet for gress.

Selv om gressflekken er liten og egentlig ikke har noen funksjon synes jeg det blir litt rart med hage uten gress??

Hva mener dere?? :-)

Sånn siden jeg slitet med allergi og sliter med å ha vinduer åpne når plenen skal klippes og sliter med å klippe plenen selv. Så må jeg si at det mest geniale er å kvitte seg med all plen :P heller en fin terrasse enn en plen uten funksjon :)

Vi fjernet en liten plen til fordel for platting. Vi fikk dessuten bygd en større platting enn gressflekken.

Uansett angrer vi ikke. Er så mye maur her.

Romantikeren i meg velger alltid plen over plank. Gress er noe av det jeg savner mest i byleiligheten vår, og et absolutt krav når vi ser etter ny bolig - selv om jeg er allergisk og ikke kan bruke plenen når den er nyklipt. Jeg er enig med deg: Terasse er ikke hage.

Samboer har visst fundert enda mer og diskutert med snekkeren som hjalp med div på kjøkkenet og blir ikke heile plenen men en liten bit.

Er der vi får som på formiddagen så det er en fordel med å lage til der....

Vis det bare er en liten flekk som det ikke går an å gjøre så mye på så hadde jeg lagt platting :)

Syns en hage burde ha litt grønt, ja. ;) Mannen vil ha moseplen, men jeg protesterer. :P Er så mye mose her fra før... Har naturtomt.

Kommer jo litt an på begrepet liten da ;)

Men bruker ikke gresset til noe mer enn å gå over i dag....

Men skulle snekkeren gjøre det så kom det på 10-15 000kr ca :P
Hehe ja det er klart :) jeg er vandt med svær plen :p
Men nå har vi en liten :p kommer til å bygge terrasse på alt :)
Er ikke billig med snekker nei :) heldivis kan vi fikse selv :) men bare materialene er å dyre

Hehe ja det er klart :) jeg er vandt med svær plen :p
Men nå har vi en liten :p kommer til å bygge terrasse på alt :)
Er ikke billig med snekker nei :) heldivis kan vi fikse selv :) men bare materialene er å dyre

På ene sida er det fjell og mente det kom til å gå mye tid på å kutte til for å komme greit inn mot fjellet...

Samboer gjør litt sånn sjøl men er jo litt med hva utstyr en har også..... Litt mange andre prosjekter på gang også ;)

På ene sida er det fjell og mente det kom til å gå mye tid på å kutte til for å komme greit inn mot fjellet...

Samboer gjør litt sånn sjøl men er jo litt med hva utstyr en har også..... Litt mange andre prosjekter på gang også ;)
Min far er snekker så han har alt :p

Men da sjønner jeg hvertfall at det blir dyrere å :)

Syns en hage burde ha litt grønt, ja. ;) Mannen vil ha moseplen, men jeg protesterer. :P Er så mye mose her fra før... Har naturtomt.
Jeg trodde at "moseplen" var noe man absolutt ville unngå :p folk kjøper dyre midler for å bli kvitt mosen i gressplenen. Selv elsker jeg mose ;) mykt å gå på, slipper å klippe

Jeg hadde definitivt bygget terrasse. Så et hageprogram fra hagen til Blomster-Finn for et års tid siden, og han hadde vel bare terrasse i hele hagen. Masse blomsterkasser og bed over alt, så det var grønt og frodig og fint, men ingen gressklipping. Har drømt om sånn hage siden!

(Og moseplen er helt forferdelig. Kommer alltid tistel i den, og da er ikke mosen myk og deilig lenger!)

Back
Topp