erstatningsmelk

Libbi

Flørter med forumet
hei! lurer på hvor mye melk dikker barna deres til hvert måltid. jenta mi vil mesten ikke ha noe melk. åsså er hun så liten føler jeg. hun drikker ca. 60 å viss hun ska ha grøt eller middag blir de ikke mer en ca. 30-40 hun drikker.

du skriver at du føler hun er liten - ta en tur på helsestasjonen og vei henne og få fagfolk til å fortelle deg om hun er liten eller ikke..

ellers så kan SMÅ barn være like friske og raske som STORE barn - det vet jeg litt om siden gutten min har vert bitteliten helt fra starten[;)]

ORIGINAL: Mamma_20

Jeg føler gutten min drikker MYE, han drikker gjerne 220 ml til morgenen og ofte ca 180 ellers.. [8|] Han får vel melk ca 3 ganger pr.dag tror jeg,i tillegg til grøt/middag.. [:-] (variere noe da..)

det er vel mer enn helsestasjonen anbefaler også.. er det ikke?

(max 8dl til dagen, trodde jeg.. eller var det 10?)

Kansje kutte litt ned på melka og gi vann?[8|]

Er vel max 5 dl de anbefaler nå når de har begynt med fast føde?
Helsesøstra mi sa iallefall at han IKKE måtte få mer enn det...

Men det får han likevel![:)]
Han får 3 flasker med 150 ml + ei flaske med 120 ml på per dag!

ORIGINAL: buster

Er vel max 5 dl de anbefaler nå når de har begynt med fast føde?
Helsesøstra mi sa iallefall at han IKKE måtte få mer enn det...

Men det får han likevel![:)]
Han får 3 flasker med 150 ml + ei flaske med 120 ml på per dag!

hmm... John Ruben drikker ikke mme lenger han[8|] bare vann og så er det melk i grøten[8|]

Er det dumt tro?[8|]

Ja, også får han jo mm om morgenen, da[8|]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Jeg føler gutten min drikker MYE, han drikker gjerne 220 ml til morgenen og ofte ca 180 ellers.. [8|] Han får vel melk ca 3 ganger pr.dag tror jeg,i tillegg til grøt/middag.. [:-] (variere noe da..)

det er vel mer enn helsestasjonen anbefaler også.. er det ikke?

(max 8dl til dagen, trodde jeg.. eller var det 10?)

Kansje kutte litt ned på melka og gi vann?[8|]
å? på pakken står det over 6 mnd: 200ml - 250ml 4-3 ganger pr.dag.. ??? Hørtes ut på helsesøster at det var greit? [8|]

Hmmm... er tydligvis litt forskjellige råd de gir... som vanlig...
Min hs er kjempeopphengt i at han IKKE må få mer 500 ml per døgn.. De sa hun var fordi han ikke skulle foretrekke melka fremfor grøten, fordi da fikk han ikke i seg nok jern...

Men han ELSKER jo grøt da, så tror ikke det er noe problem!![:)]

okey,100ml er ikke det 1 dl? [8|] (ehh...hehe) mathias drikker ca 200 og 180 to ganger.. får ikke for mye da???? varierer jo litt da...

men det er melk i grøten også.. [8|]

100ml er en dl, ja..

det var gått å hørra at de var noen i samme situasjon. thea har vert liten siden hun blei født så jeg tor ikke jeg skal  uroe meg. vente å sjå når jeg skal på hs på mandag. får vel høyre litt da.

Når vi har måtte prøve med mme,så har ikke tulla drikki noe særlig mer enn maks 70ml...

Er maks 5dl mme jeg og har fått høre...Men det gjaldt kun mme,grøten var i tilegg fikk jeg beskjed om...[8|]
Tydelig det at det er fler ord ute å går på helsestasjonene...

Back
Topp