Erstatning

Det har jeg ikke hørt om dessverre..

Sent from my iPad using BV Forum

Ok takk :)
Merkelig at de skal bruke palmeolje i babymat men for eksempel sjokoladepålegg er uten...For det er jo så sunt uansett. Hehe jaja

Jeg tok det for gitt at det er uten palmeolje, tok visst feil da tydeligvis.

Ja, det er rart. Men den oljen har vel en spesiell egenskap de trenger for å lage erstatningen slik den er / skal være?
Jeg unngår palmeolje i stor grad, men den melka må jeg jo gi :p kanskje de slutter med palmeolje i fremtiden en gang.. Kan jo for moroskyld sende en Mail til Hipp/Nestle og spørre hvorfor de må bruke palmeolje i melka.

Sent from my iPad using BV Forum

De påstår at det gir en bra mengde mettede fettsyrer som barna trenger og at det er så lite at det ikke har noe å si.

Men sannheten er vel heller at det er billigere enn annen olje tror jeg da :)

Ikke som jeg vet om. Jeg hadde tenkt å gi mer flaske og amme mindre fremover men slo fra meg tanken pga dette.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ganske sikker på at du ikke finner det.. Jeg leitet mye når jeg ikke kunne amme mellomstejenta mi for to år siden.

Står det palmeolje? Eller noe annet?
På mme'n jeg bruker står det bare vegetabilske oljer fra økologisk jordbruk.. :P

Står det palmeolje? Eller noe annet?
På mme'n jeg bruker står det bare vegetabilske oljer fra økologisk jordbruk.. :P

Vegetabilske oljer er bare en fin måte å si "vi har brukt diverse oljer fra planter,men så lenge vi skriver vegetabilske oljer har vi fulgt kravet om merking og trenger ikke å spesifisere at det for det meste er palmeolje".. :rolleyes:

appen

Vegetabilske oljer er bare en fin måte å si "vi har brukt diverse oljer fra planter,men så lenge vi skriver vegetabilske oljer har vi fulgt kravet om merking og trenger ikke å spesifisere at det for det meste er palmeolje".. :rolleyes:
appen

Åhh, skjønner! Så teit, det burde jo stå faktisk HVA som er i det da!

Har skjønt at palmeolje ikke er spesielt bra..men hva er det som gjør at det er uheldig i mat og hudprodukter etc.? :)

There is a crack in everything ☆
That`s how the light gets in ☆

Er ikke helt sikker på hvorfor det ikke er bra for oss - men den er vært fall ikke spesielt sunn. Og så er det vel i tillegg til det måten det blir framstilt på??
Ikke helt sikker men merkelig altså...av alle ting liksom er hovednæringen til mange barn verden over og så kan de ikke gidde å lage den beste mulige versjonen.
Jeg hadde gjerne betalt mer for en uten. ..

Kolesteroløkende pluss at den store etterspørselen gjør at regnskog brennes eller hogges ned for å lage nye plantasjer.

appen

Kolesteroløkende pluss at den store etterspørselen gjør at regnskog brennes eller hogges ned for å lage nye plantasjer.

appen
Aha... for å være ærlig så tenker jeg svært lite over sånt. Skulle vært mye flinkere! Eneste jeg føler jeg er god på er å støtte oppunder lokal mat og butikker. Hmm.. får bli mer bevisst tror jeg!!

There is a crack in everything ☆
That`s how the light gets in ☆

Back
Topp