Erstatning til Pepsi max!

Kan man ikke drikke det som gravid? Puh, gjorde det hele forrige svangerskap - visste ikke at det var fy....

Jeg leste om at man bør holde seg unna Cola, cola zero og pepsi max både pga koffeinet og aspartam. Men snart er det jo ikke igjen noe gravide faktisk kan spise eller drikke, synes fyfy lista har økt betraktelig siden jeg gikk gravid sist :inpain:
 
Jeg er brusoholiker, og drikker brus hver kveld! Sukkerfri julebrus, mozell light og solo uten sukker :angelic: har mest tenkt på tennene da det er syre som gjør dem gjennomsiktige, men ikke tenkt at det er skadelig for mini. Aspartam fins vel i veldig mye, og i så små doser at det ikke er farlig? :bag:

Vet ikke hvor mye det er snakk om. Leste engang at aspartam nivået i brus i Norge er så liten at man måtte drikke fler hundre liter om dagen for at det skulle ta noe skade. Men den lille tåler vel mindre. Hvor skadelig den er vet jeg desverre ikke.. men jeg tenkte at om jeg holder meg til pepsi i helgene også kan jeg drikke litt annet i uka ;)
 
Jeg har også mistet helt lysten på brus i svangerskapet. Pepsien er ikke helt det samme. Men drikker en del Olden vann med eplesmak. Den er veldig god! :)
 
Jeg er en pepsiholiker!:arghh: (desverre) Men vet at dette er noe jeg bør holde meg unna nå, ihvertfall drikke så lite som mulig.. Har dere noen gode tips til å erstatte Pepsi for meg?? Jeg drikker mye vann, men det føler jeg til tider blir litt kjedelig om jeg vil kose meg litt ekstra til god mat el.. Har prøvd meg på div farris/taffel typer, men det strever jeg med å få ned :depressed: Noe dere synes er godt å drikke? :D
Jeg drikker mye eplejuice, tar meg ett og annet glass Pepsi Max. Men drikker eplejuice de fleste ganger jeg normalt ville drukket PM. Og så er d jo julebrus enda da xsmile9
 
Kan drikke ca 1 l cola om dagen uten at det gjør noe, så trenger ikke ha dårlig samvittighet for et glass eller to ;)
 
Er det «greit» å drikke vanlig(ikke koffeinholdige) brus?(sånn utenom at det ikke er sunt)
Jeg fikk beskjed om at brus med sukker er ikke bra for fosteret tåler så lite. Barnet blir det en kaller sukkerbarn, høyere fødselsvekt og avhengig av sukker.. øker også faren for svangerskapsdiabetes. En flaske (500ml) brus om dagen er for mye for en som er gravid. Om du drikker sukkerfri brus er det verre. En dansk studie viser til for tidlig fødsel avhengig av hvor mye lettbrus en drikker. 500ml om dagen gir over 30% sjanse for fortidligfødte og 2500ml gir over 70% sjanse for fortidligfødsel. Tror det var de tallene som ble referert til, men er bare til å søke på sukkerfri brus og gravid på nettet, dukker opp med en gang. Det er bedre å drikke brus med sukker for en som er gravid enn sukkerfritt, men det beste er vann. Hva med å bytte ut annen hver gang du drikker brus med farris eller utvannet juice?
 
Jeg savner ikke pepsimax i det hele tatt etter jeg ble gravid, men vann frister jo ikke heller.. drikker en del farris eller kullsyrevann med smak jeg lager hjemme.. ellers faller jeg litt for ofte for fristelsen med lettbrus selv om det er verre å drikke enn brus med sukker ☺️
 
Jeg fikk beskjed om at brus med sukker er ikke bra for fosteret tåler så lite. Barnet blir det en kaller sukkerbarn, høyere fødselsvekt og avhengig av sukker.. øker også faren for svangerskapsdiabetes. En flaske (500ml) brus om dagen er for mye for en som er gravid. Om du drikker sukkerfri brus er det verre. En dansk studie viser til for tidlig fødsel avhengig av hvor mye lettbrus en drikker. 500ml om dagen gir over 30% sjanse for fortidligfødte og 2500ml gir over 70% sjanse for fortidligfødsel. Tror det var de tallene som ble referert til, men er bare til å søke på sukkerfri brus og gravid på nettet, dukker opp med en gang. Det er bedre å drikke brus med sukker for en som er gravid enn sukkerfritt, men det beste er vann. Hva med å bytte ut annen hver gang du drikker brus med farris eller utvannet juice?
Jeg gikk over med begge mine unger og måtte bli satt igang begge gangene og, så lettbrus funker ikke for meg :p Neida, alt med måte :)
 
Jeg måtte ha litt pepsi max når jeg var gravid så jeg kjøpte 12 pk med bokser på europris og drakk max 1 hver dag. Ikke farlig med en boks:)
 
Jeg gikk over med begge mine unger og måtte bli satt igang begge gangene og, så lettbrus funker ikke for meg :p Neida, alt med måte :)
Så bra, får kose oss masse med lettbrus ;) synes det smaker mye bedre også, så da blir det lørdag med lettbrus og god samvittighet her :happy:
 
Back
Topp