Erstatning til Pepsi max!

MammatilSpire3

Blir kjent med forumet
Sensommerbarna 2019
Jeg er en pepsiholiker!:arghh: (desverre) Men vet at dette er noe jeg bør holde meg unna nå, ihvertfall drikke så lite som mulig.. Har dere noen gode tips til å erstatte Pepsi for meg?? Jeg drikker mye vann, men det føler jeg til tider blir litt kjedelig om jeg vil kose meg litt ekstra til god mat el.. Har prøvd meg på div farris/taffel typer, men det strever jeg med å få ned :depressed: Noe dere synes er godt å drikke? :D

Mozell light og Solo super :)

Jeg har seriøst mistet helt lysten på Pepsi Max i svangerskapet så langt. Veldig fascinerende, da det er noe jeg normalt elsker å drikke. Generelt sliter jeg med brus, og har drukket mye vann med litt juice oppi så langt.

Jeg har blitt veldig glad i saft :)

I forrige svangerskap måtte jeg slutte med brus etterhvert fordi jeg fikk så halsbrann av kullsyra :wtf:

Er egentlig veldig glad i p-Max, men har fått avsmak på det etter jeg ble gravid. Nå har jeg isvann i kjøleskapet til en hver tid. Vann er jo så mye bedre iskaldt, og den beste tørstedrikken også. Er til vanlig ikke så flink til å drikke vann..

Jeg ønsker også å slå et slag for mozell light! Beste som finnes :) men har også mista litt lyst på kullsyre så vanlig husholdningssaft (feks Nora sin uten tilsatt sukker) synes jeg også er god om dagen :) har aldri drukket kaffe så mozell og forskjellige typer sukkerfri saft evt vann med mye sitron/jordbær/lime/annen frukt synes jeg er friskt og godt og mindre kjedelig :)

Sukk, er også pepsiholiker(desverre) og har så dårlig samvittighet for hver dråpe jeg drikker. I dag har jeg drukket 1boks+1glass, og 2glass julebrus :nailbiting::smiley-ashamed008 må særiøst skjerpe meg, men det er såååååå godt. (drikker ikke kaffe da)

Eplejuice syns jeg er friskt og godt nå. Eller Fersken cider fra askim bærpresseri når jeg skal kose meg med noe godt å drikke til god mat:joyful:

Har du prøvd farris/bris med eplejuice? Jeg har fått dilla på bris med sitron og sitrongress :)

Jeg er også pepsiholiker og kunne drikke 1.5-2liter dagen. Nå orker jeg nesten ikke i det heletatt

Mozell light og Solo super :)

Jeg har seriøst mistet helt lysten på Pepsi Max i svangerskapet så langt. Veldig fascinerende, da det er noe jeg normalt elsker å drikke. Generelt sliter jeg med brus, og har drukket mye vann med litt juice oppi så langt.

Juice drikker jeg til frokost pga alle vitaminene man må ta, men å vanne ut var en god ide :)

Jeg ønsker også å slå et slag for mozell light! Beste som finnes :) men har også mista litt lyst på kullsyre så vanlig husholdningssaft (feks Nora sin uten tilsatt sukker) synes jeg også er god om dagen :) har aldri drukket kaffe så mozell og forskjellige typer sukkerfri saft evt vann med mye sitron/jordbær/lime/annen frukt synes jeg er friskt og godt og mindre kjedelig :)

Er det aspartam i mozell light? Er det og koffein jeg vil styre unna, men har ikke sjekka godt nok enda. Mozell er jo veldig godt, må sjekkes ut :D

Sukk, er også pepsiholiker(desverre) og har så dårlig samvittighet for hver dråpe jeg drikker. I dag har jeg drukket 1boks+1glass, og 2glass julebrus :nailbiting::smiley-ashamed008 må særiøst skjerpe meg, men det er såååååå godt. (drikker ikke kaffe da)

Kjenner meg igjen i det ja! Vet hvordan det føles :( å komme hjem fra en slitsom dag på jobb og ta et kaldt glass pepsi max :p men den lille er selvsagt verdt mer enn brus :dummy:

Er det aspartam i mozell light? Er det og koffein jeg vil styre unna, men har ikke sjekka godt nok enda. Mozell er jo veldig godt, må sjekkes ut :D
Har ikke sjekka aspartam, men vet at det er noe fruktsukker i den, som gjør at det sikkert ikke er såå mye "falsk" søtning :) er ikke noe koffein hvertfall, og derfor jeg nå velger den over pmax :)

Jeg er colaholiker, men takk og pris så har jeg helt mistet lysten på det nå under svangerskapet!
Har derimot sinnsykt sug etter rødvin :arghh:
Drikker vann, appelsinjuice, litt vannkefir og kombucha, og melk med o’boy (ny hangup).

Kan man ikke drikke det som gravid? Puh, gjorde det hele forrige svangerskap - visste ikke at det var fy....

Den sukkerfrie Villaen er veldig god. Kan ikke leve uten den etter at jeg ble gravid. Og FUN med bringebær. Alt av Pepsi og Cola smaker ikke godt etter at jeg ble gravid.

Er det «greit» å drikke vanlig(ikke koffeinholdige) brus?(sånn utenom at det ikke er sunt)

Last edited:
Prøver å kutte Cola men blir fortsatt litt for mye :( Blander Farriss og Eplejuice og syns det er godt da! :happy:
Og fått helt dilla på melk med O'boy (sånn sukkermessig er kanskje ikke det det beste o_O)

Jeg er brusoholiker, og drikker brus hver kveld! Sukkerfri julebrus, mozell light og solo uten sukker :angelic: har mest tenkt på tennene da det er syre som gjør dem gjennomsiktige, men ikke tenkt at det er skadelig for mini. Aspartam fins vel i veldig mye, og i så små doser at det ikke er farlig? :bag:

Skal prøve å drikke sukkerfri saft i stedet, må ha et el annet hver kveld pga munchies!

Back
Topp