Ernæring...

Ylvemamma

Flørter med forumet
...når man ammer i svangerskapet? Og det meste man spiser kommer opp igjen?
Kjenner jeg er litt redd for å bli underernæert ettterhvert. Noen som vet hvilke vitaminer og mineraler det er viktigst å fylle opp med når man ammer i svangerskapet? Slik at vi får det vi trenger, alle tre? For tiden går det i kosttilskudd, for jeg kaster opp så mye.

Tja, si det! Kommer alt opp igjen, får jo ikke kroppen nyttegjort seg av næringen den inneholder.. Så det er sikkert veldig lurt å ta kosttilskudd (multivitaminer) i hvertfall, kanskje omega-3 tilskudd og evt. kalsiumtilskudd? (dersom du ikke får i deg nok kalsium i melkeprodukter tenker jeg)
Men jerntilskudd skal man vel være forsiktig å starte med, før du har målt hemoglobin og evt. ferritin..? Ikke helt sikker jeg altså, men ta det opp med jordmor/lege i stedet - det er nok godt mulig du trenger jerntiskudd også siden de er gravid og i tillegg ammer;-)
Synes forøvrig du er superflink da, som klarer dette - med svangerskapskvalmen...

Der er noe som heter næringsdrikker på apoteket, kanskje du klarer å holde nede noe sånt? :-)

Tweak skrev:
Der er noe som heter næringsdrikker på apoteket, kanskje du klarer å holde nede noe sånt? :-)

Det prøvde jeg forrige gang, men FYSJ for noe greier! Ikke sjans....

Back
Topp