Erklæring om farskap

Løvetanna

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Regner med at det er flere andre her som også må skrive under på det.. Hvor kan samboer gjøre det og må det gjøres før vi søker om permisjon? :) må jeg være med også eller kan han gjøre det selv?

Forrige gang jeg var ned jordmor så sa hun at vi måtte gjøre det, men hun nevnte ikke hvor. Så jeg regnet med at det var en smal sak å finne ut av :p

Regner med at det er flere andre her som også må skrive under på det.. Hvor kan samboer gjøre det og må det gjøres før vi søker om permisjon? :) må jeg være med også eller kan han gjøre det selv?

Forrige gang jeg var ned jordmor så sa hun at vi måtte gjøre det, men hun nevnte ikke hvor. Så jeg regnet med at det var en smal sak å finne ut av :p
Her kan man gjøre det hos jordmor eller hos politiet eventuelt.. og på sykehuset tror jeg.. tviler på at du må være med siden alle dine opplysninger står på papiret og du må ikke selv signere.

Jeg ville gjort det før man søker om permisjon, men vet ikke om det er nødvendig..

Vi gjør det på torsdag når sambo er med til jordmor :-)

Her kan man gjøre det hos jordmor eller hos politiet eventuelt.. og på sykehuset tror jeg.. tviler på at du må være med siden alle dine opplysninger står på papiret og du må ikke selv signere.

Jeg ville gjort det før man søker om permisjon, men vet ikke om det er nødvendig..

Vi gjør det på torsdag når sambo er med til jordmor :-)

Åja, så rart at jordmor ikke sa noe om at vi kunne gjøre det der da. Får spørre henne når jeg skal dit romjula :)

Hvor har du skaffet papiret da? På nett eller? :)

Jeg fikk det hos jordmor jeg.. men det kan jo være forskjellig fra sted til sted..

Her står det litt mer.. regner med at disse stedene har papirer.. http://www.skatteetaten.no/no/Perso...-og-foreldreansvar-nar-foreldre-ikke-er-gift/

Tusen takk :)
Jeg får høre med jordmor i romjula hva hun sier. Skal uansett ikke søke om permisjon før etter jula likevel :)

Ser du skal ha din første jordmortime denne uka, spennende :) Jeg har allerede vært hos jordmor 3 ganger, veldig greit synes jeg. "Glad" jeg flyttet fra Molde og til bygda, hehe :)

Tusen takk :)
Jeg får høre med jordmor i romjula hva hun sier. Skal uansett ikke søke om permisjon før etter jula likevel :)

Ser du skal ha din første jordmortime denne uka, spennende :) Jeg har allerede vært hos jordmor 3 ganger, veldig greit synes jeg. "Glad" jeg flyttet fra Molde og til bygda, hehe :)
Jepp - var der en gang på litt info (skulle egentlig være gruppe, men var alene).. men blitt fulgt opp mye av legen pga sykemeldinger, så har ikke vært noe stort savn.. du bodde i Nesset?

Jepp - var der en gang på litt info (skulle egentlig være gruppe, men var alene).. men blitt fulgt opp mye av legen pga sykemeldinger, så har ikke vært noe stort savn.. du bodde i Nesset?

Betryggende å få sjekket at alt står bra til med jevne mellomrom :) Nesset ja :)

Samboeren min skrev under erklæringen på sykehuset når vi fikk nr 1. Var aldri snakk om det når jeg var hos jordmor. Men det kan jo hende ting har forandret seg siden i fjor da:) det har værtfall ingenting å si om permisjonssøknad, da far bare skal signere på dine papirer i første omgang (hvis ikke han skal ha permisjon med engang).

Sist gang gjorde vi det på føden.... Ti hi! :p
Ellers har jordmor sagt at samboer kan være med på neste time for eksempel, så kan vi ordne det da. :-)

Sist gang gjorde vi det på føden.... Ti hi! :p
Ellers har jordmor sagt at samboer kan være med på neste time for eksempel, så kan vi ordne det da. :-)

Åja, da stresser jeg ikke med det riktig enda :p
Må høre med jordmoren min om vi kan gjøre det med henne da, virker som det er vanlig :) Rart hun ikke nevnte det..

Åja, da stresser jeg ikke med det riktig enda :p
Må høre med jordmoren min om vi kan gjøre det med henne da, virker som det er vanlig :) Rart hun ikke nevnte det..
Nei, ikke noe stress ennå.
Vi hadde jo helt glemt det sist gang, enda jordmor sa det da også (hadde annen jordmor da).
Det er jo føden som skal ha det, de sender det inn for å registrere barnet i folkeregisteret, og da må mor og far være oppgitt. :-)
Vi fikk ikke noe kritikk for å ikke ha gjort det, og jordmor var jo tilstede når far signerte på føden også.
Han skrev under mens jeg fødte morkaken. Ti hi! :p

Det gjorde ikke vi sist gang! Mannen skrev under papirer på sykehuset etter at gutten blei født! Har fortsatt aldri hørt om at man skal gjøre dette før fødsel... Den var ny. Jeg får spørre JM neste kontroll :)

Det gjorde ikke vi sist gang! Mannen skrev under papirer på sykehuset etter at gutten blei født! Har fortsatt aldri hørt om at man skal gjøre dette før fødsel... Den var ny. Jeg får spørre JM neste kontroll :)

Samme her :) Hørte aldri noe om at vi måtte fylle ut papirene før ungen var født.. Det er 3 år sida da men..

Sist gjorde vi det på sykehuset da jeg fødte. Er ikke noen hast før det. :) Men har allerede fått skjema av jordmora. ;)

Han skrev under etter fødsel med lillemor, og hørte aldri noe prat om at det måtte gjøres før fødsel.. Men det er jo 2,5 år sia :)

Har heller aldri hørt at man må gjøre det før fødsel. Papsen signerte etter at guttene var født sist. En jordmor på føden som ordnet det.

Her sa jordmor at far måtte gjøre det etter uke 26. Så vi gjør det hos jordmor når jeg har kontroll i uke 28 :)

Back
Topp