Erkjenne farskapet

Fru V

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Er det noen som vet om vi må være med når far skal erkjenne farskapet?

Mener jordmor sa at om far ikke kunne bli med på timen jeg hadde så kunne han bare komme oppom å skrive under :) men han ble med på timen, men trengte ikke meg til noe der så tror ikke vi må være der :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk beskjed på nav, (var der i sammen riktignok) at så lenge mor og far har samme adresse så skal det holde at far ordner det selv :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Må man gjøre dette på forhånd? Trodde vi ordnet det på sykehuset sist, men kanskje jeg husker feil??

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi gjorde d på sykehuset sist.. Var bare et skjema pappaen skrev under på.. Fikk ikke med meg når dette var. Men nå er vi gift, så da skal vel dette gå automatisk som hans barn?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror vi gjorde det på sykehuset sist.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du kan ordne det på forhånd. Mener å ha lest et sted at det er ønskelig.. Men skal far møte opp på nav, vil de helst ha pass eller førerkort som id. I hvertfall her... Men er dere gift skal det gå automatisk mener jeg.. :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Vi gjorde det også på sykehuset etter fødselen.

Jordmor sa til meg at det er nye regler, og at det skal nå skalskrives under på på forhånd.. Fikk beskjed om å ta med papiret med underskriften hans på neste time + mannen eller legitimasjonen hans!

Vi gjorde det hos jordmor første gang vi.. når vi hadde valgt navn og etternavn på gutten så fikk vi beskjed om at vi ikke kunne velge det fordi gutten ikke hadde noe pappa.. :( de hadde rota bort attesten på sykehuset....

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

adevu5a2.jpg

Så lenge vi er gift ser deg ikke ut som om jeg trenger å tenke på det..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fikset det på kontroll i uke 24 :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Dette har jeg ikke hørt noe om.. Er det slikt man skal finne ut av selv eller? Vi skrev på på sykehuset etter fødsel sist.

Dette har jeg ikke hørt noe om.. Er det slikt man skal finne ut av selv eller? Vi skrev på på sykehuset etter fødsel sist.
Jordmor ordnet det til oss, et sånt skjema. Du kan jo spørre da på neste kontroll? :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg var på folkeregisteret/skattekontor å fylte ut papirer å skrev under, papir ble lagt til side i skranken ...barnefar dro innom senere den dagen å skrev under. .. du må ikke Være med men du må godkjenne det med underskrift.... Vi e ikke sammen så derfor måtte det Gjøres på denne måten...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er spent på hvordan det blir i min situasjon. Håper han vil signere på sykehuset :) men det får være opp til han altså.

Sent from my iPhone

Jeg fikk beskjed av jordmor at det ble ordnet på sykehuset. Det gjorde de sist, og de gjorde det så diskré at jeg ikke fikk det med meg før samboeren min fortalte det til meg senere. Hehe.

Jeg fikk skjema av sykehuset der info om far også skulle stå. Også sto det et spørsmål om far skulle stå folkeregistrert som far. Sef valgte vi ja<3

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp