Ergonomisk stellematte

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Noen som har erfaring med ergonomiske stellematter??

Driver å søker litt på nettet etter stellematte som passer målene på stellebordet vårt og funnet ei som passer veldig fint men er type ergonomisk.... Kjenner ikke noen som har det så litt nysgjerrig på om det er noe å satse på....
 
Kjenner jeg ble nysgjerrig og vil gjerne se, har du link?
 
Hmm... jeg tenkte før "hei så praktisk", men så tenkte jeg også at min på 6 mnd ikke har sjangs i havet å ligge i ro ved bleieskift for tiden, og da er det greit å ha en ren og grei flate?

Har litt på følelsen av at baby vil synke nedi, eller tar jeg kanskje feil?

Hatt litt samme tanker som deg.... Venter første men kan ikke tro det er så veldig fordel at babyen "flytter" på seg når du feks løfter litt på beina..... Passer perfekt på målene så kjipt jeg ikke finner "vanlig" som er 55 cm bred.....
 
Stellematten vår er vanlig flat og har en liksom polstret kant som går rundt utenom ved beina. Da hun var baby hadde vi den "opp ned" slik at beina lå under kanten, mens etter at hun ble større har vi brukt den andre veien slik at hun har kanten under nakken.

Syns egentlig det er litt tull å kalle det ergonomisk slik den ser ut på bildet? Babyen skal jo ikke ligge der i evigheter, og hva er den ergonomiske vinningen? Jeg har alltid tenkt at den kanten var mest for å sikre litt, det er jo nesten bestandig en kant av noe slag på sånne stelleunderlag med polstring i?
 
Tror ikke jeg ville hatt en sånn. Virker upraktisk i forhold til renhold også. Her har vi brukt tiden til bleieskift til masse kos og lek og dermed har de veldig ofte blitt liggende uten bleie så lenge at de har tisset på stellebordet. Tungvindt å måtte vaske trekket på denne for hver gang da tenker jeg...
Vi har faktisk brukt av de billige plastgreiene som man blåser opp. Tror vi kjøpte på Ikea for nesten ingenting og de kunne spyles i dusjen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Enig med dei andre, virkar meir jobb enn praktisk.


❤️Gutt februar 2014❤️
 
Takker for gode innspill, får jakte videre etter den perfekte størrelse :)
 
Hvis babyen skal ligge der i 3-4-5 minutter av gangen kan jeg ikek tenke meg at det skal ha noe å si. Kan like greit bruke en liten matte på gulvet, så lenge babyen ikke fryser eller ligger ubehagelig den korte stunden så kan jeg ikke tro det gjør noe fra eller til.
Ville også kjøpt noe som var lett å tørke av og gjøre rent, det er viktigere på akkurat dette :)
 
Back
Topp