Ergonomisk eller flat sittedel?

Sillynelly

Betatt av forumet
De fleste barnevognene leveres nå kun med ergonomisk sittedel. Det innebærer altså at barnet ikke kan ligge helt flatt i vogna når det har vokst fra bagdelen.

Jeg har vært opptatt av at sittedelen skal kunne legges helt flat, men blir jo litt i tvil når nesten ingen har det.

Jeg ser for meg å bruke vogna til soving på dagtid, men kan ikke forstå at barnet sover like godt med 'føttene i været', som helt flatt. Selv får jeg ømme knær bare ved tanken :rolleyes:.

Hvilke erfaringer har dere med dette?
 
Jeg og barna eeeeelsker ergonomisk! De Sover kjempegodt :) flat sittedel er ikke like god til de mknst(de under 1år), hadde det til første en periode. Men ergonomisk sitter de så godt i selv når de kun er 5mnd
 
Hadde ergonomisk med de to første. De elsket det både sov godt der og kunne få litt utsikt i oppreist posisjon siden det var i ergonomisk stilling. Skulle gjerne hatt ergonomisk sittedel med nr 3, men det finnes dessverre ikke på den vogna vi har.
 
Har hatt ergonomisk, tok i bruk da frøkna var 5 mnd, og vi har elska det :D bruke den i «liggende» posisjon i starten, og syns det var veldig praktisk, vekta var jevnt fordelt på kroppen, men ungen fikk å sett litt mere av verden rundt :)
 
Har kun hatt med ergonomisk, begge barn har sovet og sover veldig godt i den :)
 
Jeg har begge deler, har ikke merket noen forskjell/preferanser ifht soving. Eneste var at mi sank sammen i ergonomisk sittedel i begynnelsen, men da satt hun ikke selv ennå. Har hørt mange andre har vært mer fornøyd med ergonomisk enn vanlig ifht de minste, så det kommer vel litt an på ungen kanskje.. Jeg tenker at ergonomisk må bli litt som å sove i en Baden Baden stol. Er sittedelen flat blir det som å sove på sofaen. De må jo ha seler, så får ikke så mye bevegelsesfrihet da heller.. :)
 
Jeg har hatt begge, og foretrekker flat liggedel :)
Barnet mitt sov forsåvidt egentlig like lenge begge deler, men de ergonomiske kan være kortere enn flate. Normalt ikke et stort problem, men min vokste ut av den ergonomiske sittedelen før vi var ferdig med soving - og det synes jeg var et problem.
Så neste gang skal jeg ha flat.
Synes de minste kn halvsitte greit i flat sittedel også, om man har feks et lammeskinn eller annet innlegg i og bygger opp litt under rompa akkurat når de ikke ligger flatt for å sove.
 
Jeg har hatt begge, og foretrekker flat liggedel :)
Barnet mitt sov forsåvidt egentlig like lenge begge deler, men de ergonomiske kan være kortere enn flate. Normalt ikke et stort problem, men min vokste ut av den ergonomiske sittedelen før vi var ferdig med soving - og det synes jeg var et problem.
Så neste gang skal jeg ha flat.
Synes de minste kn halvsitte greit i flat sittedel også, om man har feks et lammeskinn eller annet innlegg i og bygger opp litt under rompa akkurat når de ikke ligger flatt for å sove.
Det med lengden er nokk helt tilfeldig, min har lang sittedel selv om den er ergonomisk :)
 
Det med lengden er nokk helt tilfeldig, min har lang sittedel selv om den er ergonomisk :)

Ja det finnes helt sikkert lenger sittedeler til ergonomisk også. Det var Bugaboo jeg hadde.
Men synes generelt jeg ser flere lenger sittedeler på flate varianter. Dog har jeg ikke undersøkt aaalt som finnes heller :p
 
Vi hadde ergonomisk. Lille sov veldig godt i det.
Som gravid ligger jeg best med pute under beina når jeg sover på ryggen, så jeg kan tenke meg at det er godt i vogna :)
 
Synes fortsatt dette er vanskelig, jeg. Heller nå mot å vente med å kjøpe sittedelen til vi har blitt kjent med babyen og kan teste i butikk hvilken han sitter best i. Det passer også bedre både med budsjettet og bodplassen :smiley-bounce012.

Med kjøp av vogn nå på høsten og sittedel på våren burde man vel kunne være sikker på at ikke sortimentet endrer seg også, vil jeg tro.
 
Back
Topp