Ergobaby orginal vs 360?

Rog90

Glad i forumet
Vurderer å kjøpe en av disse. Hvilken bør jeg gå for og hvorfor? Slik jeg ser det er original en del billigere, og 360 kan brukes med barnet bært på magen med ansiktet ut. Andre forskjeller jeg ikke har fått med meg?

360 festes med borrelås, mens vanlig festes med klips.
Jeg ville gått for vanlig, det ser ikke behagelig ut for barnet, og barnet bør ikke henge på den måten lenge. Og så kan de bli slitne av å få då mange synsinntrykk, bedre å henge mot mor og ha den trygge kontakten.

360 kan henge både innover og utover, jeg har kjøpt 360 da det er den som er anbefalt;)

Jeg har orginalen og er veldig fornøyd! Ønsket egentlig 360 men den hadde de ikke inne og orginalen var på tilbud!

Angrer aldeles ikke på kjøpet og har snakket med flere som enten har solgt 360 eller bare brukt den innover, rett og slett fordi ungen får med seg nok ved å bli bært innover!
Når barna blir så store at omverden er interessant så snur de på hodet og får med seg det meste :p de har også muligheten til å skjerme seg og se bærerens utrykk og bekreftelse på de barnet ser :)

Hvis du ikke er så veldig stor så ville jeg valgt manduca i stedenfor! Den kan du krysse selene på så det ikke blir like tungt å bære på magen :)
Jeg er 165 cm og ca en medium i klær og ergobabyen er akkurat på grensen til å være for stor, den er ganske bred i skuldrene!

Ergobaby 360! Er så fornøyd! :)
Ei venninne av meg ga bort den orginale og kjøpte seg en 360 istedenfor.

http://www.klikk.no/foreldre/tester/article911030.ece

Den er best i test;)
Men flere som sier at barna deres har vert alt for nysgjerrige til å bare være vendt innover. De får ikke brukt selen så lenge for barnet vil se mer;)

Hvis du bare konsentrerer deg om ergonomi så får manduca bedre kritikk en 360. Får kommentar på at sittestillingen ikke er optimal og det kommer jo av at den er smalere ved beina siden man skal kunne snu barnet! Og orginalen et heller ikke med i testen!

Så hvis du skal ha den selen som er best for barnet er det ikke 360!

Hvis du bare konsentrerer deg om ergonomi så får manduca bedre kritikk en 360. Får kommentar på at sittestillingen ikke er optimal og det kommer jo av at den er smalere ved beina siden man skal kunne snu barnet! Og orginalen et heller ikke med i testen!

Så hvis du skal ha den selen som er best for barnet er det ikke 360!

Jeg sier bare det jeg har blirt anbefalt, og at valget var enkelt for meg da det sto mellom orginal og 360:) Jeg har aldri prøvd den selv, bare tatt imot tips fra de rundt meg.
Men det er vel en grunn for at den er best i test tenker jeg.

Jeg sier bare det jeg har blirt anbefalt, og at valget var enkelt for meg da det sto mellom orginal og 360:) Jeg har aldri prøvd den selv, bare tatt imot tips fra de rundt meg.
Men det er vel en grunn for at den er best i test tenker jeg.
Jeg stoler ikke på sånne tester, de er jo ikke akkurat vitenskapelige. Du får nok prøve den først og finne ut hva du selv synes. Alle kropper er ulike, og det er ikke alt som passer til alle.

Har 360 selv og er veldig fornøyd :-) Storesøster har trivdes godt med å sitte fremover, hun er nysgjerrig av seg ;-)

Original :)
Den er mer stabil og bedre på, og barna skal uansett ikke sitte mer enn 10-20 minutter fremovervent om gangen uansett, og jeg synes ikke det er verdt det :)

har 360 og er kjempefornøyd med den, også at der er borrelåsfeste! Hadde lyst på orginal selv, men ombestemte meg da alle jeg snakket med som hadde erfaringer endte opp uten å bruke sele eller kjøpe seg en til :)

http://www.klikk.no/foreldre/tester/article911030.ece

Den er best i test;)
Men flere som sier at barna deres har vert alt for nysgjerrige til å bare være vendt innover. De får ikke brukt selen så lenge for barnet vil se mer;)
Jeg har brukt min til å bære 1 - åring. Når barna blir eldre enn det ser jeg ikke behovet da min heller ville gå selv og oppleve ting "på bakken" :) og 1 - åringen var mer enn fornøyd i sela.

Jeg har original og er fornøyd med den :) men jeg er ikke den som bærer barna til de er tre :p

Back
Topp