ergobaby - hode "faller" bakover

Bkno0219762

Andre møte med forumet
Noen som har erfaring og tips?
Har ein knall på 7 mnd men 11 kg, bærer jeg han på magen virker ddt som han skal se mest mulig å lener hode bakover å det finst lite og ingen støtte. Resultat er at jeg må ha en hånd på hode..som blir tungt i lengden. Når han sovner lener han mot meg

Noen med erfaringer? Har prøvd å brule den "hetta" for ekstra støtte uten hell!

Prøvd å bære han på ryggen i stedet for, kanskje han får bedre oversikt da?

Ville kanskje brukt spedbarns innlegget uten puten?

Regner med han holder hodet selv siden han er 7 mnd? Og at grunnen til at han lener hodet bakover er for å se mer? Du kan jo prøve med spedbarnsinnlegget for støtte, men vil tro han har vokst ut av det?

Han lener seg nok bakover for å se, det gjør min også. Men ikke slik at det vil skade nakken på noe vis vil jeg tro. Han bør nå vel holde hodet oppe selv nå, i hvertfall gjør min på 6mnd det. Spedbarnsinnlegget er nok ikke passelig lengere. Men "hetta" over støtter bra synes jeg. Kansje du kan ta bilde så vi kan se hvordan det er han sitter? :)

Det er ikke farlig at han lener seg mot deg for å sove altså.

Hvis han tar hodet bakover for moro skyld gjør heller ikke det noe.
Men litt usikker på hva du mener:) har du bilder?

Her har han støtte av en ekstra pose... men å bruke hetta fungerer ikke... spdbarnsinnlegget er han i grunn for stor til... 11kg å 75 cm lang
Har aldri fått til å bruke innlegget uten pute?
Viss vi ikke bruker den posen som på bilde detter hode mer bakover...er vel kanskje fordi han vil se så blir til at jeg må holde det å støtte. Hørt flere sier dem gjør det!.utrolig tungving når en skal gå...

Vedlegg

• Snapchat-1544928998844283681.jpg
    Snapchat-1544928998844283681.jpg
    839,7 KB · Visninger: 29
Last edited:
Her har han støtte av en ekstra pose... men å bruke hetta fungerer ikke... spdbarnsinnlegget er han i grunn for stor til... 11kg å 75 cm lang
Har aldri fått til å bruke innlegget uten pute?
Viss vi ikke bruker den posen som på bilde detter hode mer bakover...er vel kanskje fordi han vil se så blir til at jeg må holde det å støtte. Hørt flere sier dem gjør det!.utrolig tungving når en skal gå...
Lurer på om panelet er for kort? Jeg har ergo stowaway og manduca, og manducaen gir mer støtte i nakken fordi panelet er lengre.
Når han er våken har det ikke noe å si, men når han sover er det greit med støtte i nakken.

Den hetta er vel mer for å beskytte hodet mot vær og vind, ikke for å støtte hodet.

Her kan du se manduca, den støtter mer i nakken.
Mulig beco soleil eller tula toddler kan være noe for deg også, i og med at du har en stor unge.

Vedlegg

• 1415487373374.jpg
    1415487373374.jpg
    39,8 KB · Visninger: 23
Takk for tips, tror kanskje ergobaby performance også hadde vært et bedre alternativ. Tror bæreselen må byttes på neste som kommer! Å kanskje bæresele vil være et bedre alternativ når han kan sitte!
Tror ikke ryggbæringa blir noe bedre i sele? Går ofte tur når han skal sove egentlig....

Takk for tips, tror kanskje ergobaby performance også hadde vært et bedre alternativ. Tror bæreselen må byttes på neste som kommer! Å kanskje bæresele vil være et bedre alternativ når han kan sitte!
Tror ikke ryggbæringa blir noe bedre i sele? Går ofte tur når han skal sove egentlig....
Hvis du selger den du har nå og kjøper en annen brukt så kanskje du går i null?
Jeg har brukt bæresele fra hun var 4 måneder, merket ikke noe forskjell når hun lærte å sitte.
Har du prøvd å bære på rygg?

Har ikke prøvd på rygg, mer enn litt hjemme å utforbi huset. Litt av den grunn at jeg føler jeg har litt lite kontroll på hode... men er jo egentlig bare å prøve!
Få sjekke ut om noen har for salg!
Ut fra bilder virker manduca veldig lik å grei?

Ja, manduca ligner jo mye på ergo. Boba er også et alternativ.
Sjekk introduksjonsfilmer på YouTube, da er det ofte lettere å få et inntrykk av hvordan de er.

Back
Topp