erfarne eggløsningstestere...hjelp!

Nussenasse

Elsker forumet
Jeg har nå prøvd å finne ut om jeg har noen eggløsning i det hele tatt...Har testet i 5 dager nå, skulle hatt eggløsning i går siden jeg fikk mensen den 17.12. Men fikk neg el test da i går. I dag tidlig fikk jeg klar kontrollstrek og svak test strek..noen som har vært borti det? er det neg eller betyr det at man er på vei til å få eggløsning?har tester fra billige-tester.

Godt nytt år til alle forresten!

Hei!

Når jeg brukte billige testene, så blei jeg sldri helt sikker jeg... Synes det var vanskelig å tyde disse strekene,
så jeg begynte derforå kjøpe clearblue sine! De er dyrere, men da lettet jeg 10 kg tror jeg[:D] På cb testene er det
lissom "enten-eller". Mange har en kjapp oppgang av LH, og med billige testene, kanskje man da burde teste hver 12. time, istedetfor 1 gang hver 24. time. Teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.

Ønsker deg lykke til[:)]

Ok. -den var likedann i dag, irriterende. Det kjennes ikke ut som om jeg har EL heller.
Tusen takk for svar ihvertfall

Har du sjekket slimmet, eller tappen? Det du kan gjøre, er å putte slimet i et glass med vann (se pernille siden),
og da får du sjekket det... Ikke så greie de billige testene på meg heller, men håper du har el nå, og kos deg med gutten
din[:)]

Jeg har nå prøvd å finne ut om jeg har noen eggløsning i det hele tatt...Har testet i 5 dager nå, skulle hatt eggløsning i går siden jeg fikk mensen den 17.12. Men fikk neg el test da i går. I dag tidlig fikk jeg klar kontrollstrek og svak test strek..noen som har vært borti det? er det neg eller betyr det at man er på vei til å få eggløsning?har tester fra billige-tester.

Jeg er borti det der hver gang jeg tester. (Blitt litt lei,så av og til dropper jeg å el-teste i det hele tatt!) Men hvis jeg feks vet at jeg venter el på tirsdagen,og begynner å teste på søndagen/mandagen,så pleier streken å være veldig svak de første dagene og blir sterkere og sterkere jo nærmere tirsdagen den er. Når tirsdagen kommer,er den like sterk eller sterkere enn kontrollstreken![;)]

jeg hadde sist el test som jeg fikk mellom billigtesten.no. fikk posetiv el den 5, 6 og 7 des. tok en til bare for moro skyld den 10des også den var posetiv. men den 12 var den negativ. så det er forskjellige tror jeg. er posetivt til den billige jeg da.... men tror nok cb er den beste testen ja.. lykke til.[;)]

Enig med deg, Karo! Jeg kastet bort mange tusen på eggløsningstester som aldri ga noe svar. Den måneden jeg faktisk ble gravid hadde jeg testet negativt sju dager på rad!

Har du sex jevnlig med to-tre dagers mellomrom vil du treffe på eggløsning uansett til slutt og sædkvaliteten vil holde seg optimal. Lykke til!

jeg har hatt regelmessig syklus i mange år og stoler 100% på temperaturmåling. da jeg skulle planlegge graviditet prøvde jeg clearblue eggløsningstester flere ganger, uten utslag, enda jeg visste jo at jeg hadde eggløsning. så til noen virker det antakelig ikke og tror ikke det har noe med om de er billig eller ikke.

Tusen takk for alle svar. jeg fikk en baby i april, ammer enda.Har hatt to blødninger etter fødselen, men de er ikke til å bli klok på. Har prøvd å bli gravid i 4 mnd ved å prøve å telle dager og sånn, men så kjøpte jeg el tester for å se om jeg i det hele tatt har el. Det ser jo ikke ut som jeg har det. Noen råd om hva jeg kan gjøre?-må snart bli gravid( har med jobb-skole-penger-barnepass å gjøre).

ORIGINAL: sollise

Har du sjekket slimmet, eller tappen? Det du kan gjøre, er å putte slimet i et glass med vann (se pernille siden),
og da får du sjekket det... Ikke så greie de billige testene på meg heller, men håper du har el nå, og kos deg med gutten
din[:)]

Hvor finner jeg pernille siden?Åssen slim?Kanskje dumt spørsmål.....

Du har el slim,,, det er litt mer fuktig, og er strekkbart og blant. Pernille.info.no er siden, og
der står det meget bra skrevet om det meste!

Du kan jo måle tempen da. Men det er kanskje ikke like lett med et lite barn u huset...Du bør ha minst 3 timers sammenhengende søvn da, og måle til samme tid hver morgen...

brukte el-tester en pp...fra billigetester...
de tok jeg fra siste mensdag...
og det klaffet[:D][:D]

Ok takk, må jo bare prøve videre. Litt uvant, forrige gang ble jeg gravid på absolutt første forsøk..må nok finne oss i litt mer jobb nå!Godt det føller med ganske mye glede i jobbingen[;)]

Ja, det er noen ganger alt klaffer på 1. forsøk, men oftest tar det 3-4 mnd...det er det normale... Men kan ta 6 mpneder og mere også uten at det er noe feil... Men har dere sex hver 2 og 3 dag er jo sjansen for å lykkes større. Har dere prøvd lenge?

Har ikke brukt prev siden fødselen, men har prøvd ordentlig i 4 mnd. Ville gjerne ha to tette.
Har dere prøvd lenge?

Ja, har blitt ei stund nå, siden vi har mista... Men det går nok snart bra skal du se[;)]

Hei hei!

Jeg tester også med billige-tester sine El tester. Har testet negativt 18 dager på rad, og det bekrfter mistanken min om at jeg ikke har EL enda etter pilleslutt. Går inn i den 6. måneden uten piller nå, og har ikke hatt skikkelig mens siden jeg sluttet. Så vidt jeg forstår så må teststreken være like sterk eller sterkere enn konrollstreken på billigtestene. Jeg hadde ingen teststrek i begynnelsen, men nå viser det seg i allefall en svakere strek der....satser på at det dukker opp to like sterke streker om ikke lenge for oss begge!

Krysser fingrene for full klaff så fort som mulig! Lykke til Lille My80.

Klem, M

Snakk med fastlegen din hvis du er usikker på om du har el. De kan nemlig ta en blodprøve i hver syklus som bekrefter/avkrefter om du har hatt el og hvis du ikke har det etter tre-fire blodprøver så gir de deg pergotime. Men du har jo blitt gravid en gang, så sjansen er jo stor for at du har el! Fire måneder med prøving er ingenting, for oss gikk det to år. Bare å smøre seg med tålmodighet!

ORIGINAL: sollise

Ja, har blitt ei stund nå, siden vi har mista... Men det går nok snart bra skal du se[;)]

Nei så leit at dere har mistet. Var dere langt på vei?

Ja, det var vel 8-10 uker... Ikke noe gøy nei i det hele tatt...
Ønsker meg 2 tette jeg også.tror barna har mye glede av hverandre...men
kommer til åvære evig takknemlig for 1 til å begynne med[:)]

dere lykkes nok snart. Men som blei sagt her. Du kan få sjekket el ved å gå til legen.
Men er hele kroppen i gjenge etter ammingen og alt da? eller kanskje ikke det har noe å si...

Back
Topp