Erfaringer rundt MA

mamma.til.to.<3

Stolt tobarnsmamma <3
Februar 2014 - Skjult forum
I påvente av svar hos legen så spørr jeg dere om hjelp også.
Jeg hadde en MA i starten av august, var egentlig 13+2 men fosteret hadde sluttet å utvikle seg I uke 8.
Var på sykehuset for medikamentell abort, som ikke gikk helt smertefritt. (Vakumsug og det mere måtte til for å få ut det meste, men ikke alt kom ut, men ble sendt hjem til tross for dette)
Blødde i 4,5 uke etter dette, og gikk rett over på det jeg tror var en mens som varte i 7 dager. Startet å teste etter el da og fikk positiv test på dette på CD13, men allerede på CD17 begynte jeg og spotte, og har nå hatt blødninger i 9 dager siden dette.
Blødningene er små, men de er der.

Når kan jeg forvente at syklus stabiliserer seg?
Begynner å bli temmelig lei av å blø :dead:

Hei, det kan høres som du fortsatt har rester. Dette er dessverre nokså likt forløp som min første MA der jeg også ble sendt hjem (hadde ikke utskraping men de så rester på UL) med beskjed om at det ville komme ut med neste mens. Men jeg fortsatte å småblø. Ikke mye, men litt. Nesten to måneder etter MA-aborten fikk jeg omsider utskraping med UL mens de holdt på. Da så de at alt var ute og blødningene opphørte umiddelbart.

Selv om sykehuset påsto at jeg ikke kunne ha eggløsning innimellom her, hadde jeg det (positive tester og symptomer) og jeg hadde mensen, og nesten helt negativ g-test ...

Så det er altså fullt mulig.

Jeg ville kontaktet lege/sykehus (de som behandlet deg) for ny oppfølging.
Veldig lei meg for at du mistet. Det er så jævlig å miste så sent i svangerskapet :Heartred

Hei, det kan høres som du fortsatt har rester. Dette er dessverre nokså likt forløp som min første MA der jeg også ble sendt hjem (hadde ikke utskraping men de så rester på UL) med beskjed om at det ville komme ut med neste mens. Men jeg fortsatte å småblø. Ikke mye, men litt. Nesten to måneder etter MA-aborten fikk jeg omsider utskraping med UL mens de holdt på. Da så de at alt var ute og blødningene opphørte umiddelbart.

Selv om sykehuset påsto at jeg ikke kunne ha eggløsning innimellom her, hadde jeg det (positive tester og symptomer) og jeg hadde mensen, og nesten helt negativ g-test ...

Så det er altså fullt mulig.

Jeg ville kontaktet lege/sykehus (de som behandlet deg) for ny oppfølging.
Veldig lei meg for at du mistet. Det er så jævlig å miste så sent i svangerskapet :Heartred
Spørs om jeg må ringe sykehuset i morgen da for å be om en sjekk.. graviditetstestene jeg har tatt er negative, ble negativ 6uker etter aborten. Tok en senest i dag også bare for å være 100% sikker. Men det kan jo være at det er rester fordi. Men at det er såpass lite at det ikke er nok hcg i kroppen til at testen fanger opp det.

Takk for svar :Heartpink Har vært så lite å finne av info om dette, de fleste sluttet å blø etter under en uke liksom.

Klem til deg :Heartred MA er fryktelig vondt å oppleve.. Jeg opplevde også rester. Trodde alt kom ut etter medisinsk abort, og tok en ny ul privat noen uker senere som viste rester. Jeg hadde like sterke graviditetstester som før aborten og mistenkte derfor rester. Jeg ble henvist med en gang til sykehuset og fikk grini meg til utskrapning. Morkaken satt fast, så HCG fortsatte å øke. Etter operasjonen det ble det fort bra, og testene ble lavere allerede etter noen dager :Heartred

Oppdatering; var på sykehuset i dag, og det ble oppdaget rester.. så i morgen, 2mnd etter aborten får jeg endelig utskraping :rolleyes:

Men da vet jeg med sikkerhet etterpå at alt blir greit og vi kan fortsette prøvingen igjen :D

Back
Topp