Erfaringer rundt ammeslutt ønskes

Shabaa

Andre møte med forumet
Heia!

Min snuppelupp er nå 8,5 mnd. Hun har begynt å få tenner og dette går hardt ut over mine pupper, hun ligger å smågnager og jeg er veldig sår.

Har nå et veldig sterkt ønske om å avvikle ammingen, men ser mørkt på prosessen. Jentungen er veldig glad i pupp, det er hennes kos. Hun vil ikke ha smukk og hun har ikke noe koseklut/bamse. Jeg har forsøkt å venne ho til begge deler uten hell. Ho kan bli temmelig ill-sint om ho ikke får pupp, av og til er puppen det eneste som kan roe ho om kvelden.

Setter pris på om noen som har vært gjennom denne ammeslutte prosessen kan dele sin erfaringer med meg. :) Tips og råd mottas med stor takk :)

EN ting til: Hvor mye mme må man gi når man slutter å amme i denne alderen? Hun tar flaske i halvsøvne om natten, men er ikke superbegeistra for det.
 
Hmmmm. Du har ikke vurdert å pumpe deg i en periode? Om hun da tar flaska lett etter hvert kan du introdusere mme?
 
Hmmmm. Du har ikke vurdert å pumpe deg i en periode? Om hun da tar flaska lett etter hvert kan du introdusere mme?
Lurt! Hvis det virker som om hun har stort behov for puppen enda ville jeg enten fortsatt eller avlastet med pumping og flaske.
 
Jeg anbefaler å ha et objekt i senga som alltid er der, som en klut, teppe eller bamse. Begynn gjerne med det før du slutter å amme. Gutten vår brydde seg ikke om kluten sin før vi kuttet ut nattammingen, da ble den veldig viktig for han.
Hvis du ammer babyen i søvn, er det nå på tide å gradvis trappe ned på det og kutte det ut. Det er er så utrolig verdifullt for barna å finne roen selv om natta. Jeg introduserte mme (hipp) ferdigblandet på kartong til brødmåltidene dahan var åtte måneder, og trappet da ned på ammingen. Denne melken fikk han kjøleskapskald, og drakk fra glass med sugerør. Mye mer spennende enn flaske for hans del. Til slutt var vi nede i to og en amming i døgnet da jeg rullet inn puppen for godt da han var 11 måneder. Ammeslutt bør gå over litt tid. Jeg hadde ikke pumpet og gitt på flaske, hadde heller prøvd å introdusere noe nytt ved siden av det gamle og kjente.
 
Back
Topp