Erfaringer med trekking av visdomstann

Jeg har trukke alle 4!
2 var mildt sagt sinnsykt smertefulle i flere dager, og den ene endte med infeksjon.

De 2 andre gikk det bra med. Ingen problem å hente de, så lenge bedøvelsen er der. Da er det bare blod.
Men når bedøvelsen går ut, det er da man ofte kjenner smerten som dunker...

Dette er så individuelt, så vanskelig å vite om det kommer til å gjøre vondt.

Forresten, den 3 tannen jeg tok.. Fikk jeg ingen smerter etterpå... Kunne nesten ikke tro det!

Lykke til :)

Har både trukket hos tannlege og operert ut visdomstenner. Da e opererte ut fikk e beskjed om at hadde e kommet 1-2 mnd senere kunne e risikert å blitt lam i ansiktet da røttene hadde vokst rundt en nerve. Tannlegen e va hos som utførte dette i narkose måtte knekke tanna i 4 deler for å få den lirka ut. Han tok også den 3. og siste visdomstanna (er født med bare 3 visdomstenner)når e uansett va i narkose (vi va enige om det). Var maks uheldig og fikk en kraftig betennelse i hullet der tanna hadde stått samt i kjeven der tannlegen måtte skjære seg inn. Måtte ha 2 hestekurer med antibiotika pluss masse annet styr for å bli bra. Gikk bedre da den første visdomstanna ble trukket i våken tilstand (til tross for 30 min krangel med tannlegen sia e har tannlegeskrekk). Vondt i 1 døgn etterpå.

Jeg har trekt alle 4 og hadde ikke noen problemer etterpå. Tok heller ikke smertestillende og var på jobb dagen etter. Det lengste jeg var inne var 30 min og det var fordi bedøvelsen ikke virka med en gang.

En har jeg trekt vanlig, og en måtte opereres ut, da måtte den deles opp i biter og deler av kjevebenet ble fjernet. Begge to oppe. Gikk helt fint å gå på jobb dagen etter. Smertestillende tok de verste smertene. Mye værre med betennelses smerter enn sår og bein smerter :p Hadde næmmelig betennelse i begge to før de ble tatt.

Jeg har trukket to ganger, gikk veldig fint det :)
Ingen problem å gå på jobb dagen etter :)

Jobb dagen etter går fint. Skal du ha beroligende? Da må du ha tilsyn resten av dagen, kan ikke kjøre og kan ikke ha ansvar for barn.

Om du kan på jobb eller ikke kommer helt an pp.

Jeg har trekt en og det var forferdelug,lå i stolen i flere timer og tanna måtte deles i mange biter
Jeg kunne ikke gått pp jobb dgen etter for jeg så mishandlet ut

Da var det over! Nå vet jeg hvordan The Joker fikk arrene sine... Det kjentes ut som om kinnet skulle revne i tannlegens forsøk på å komme til.
Men ellers var det helt greit, liten tann, liten rot. Nå har jeg heldigvis ikke flere å trekke. :p

Da var det over! Nå vet jeg hvordan The Joker fikk arrene sine... Det kjentes ut som om kinnet skulle revne i tannlegens forsøk på å komme til.
Men ellers var det helt greit, liten tann, liten rot. Nå har jeg heldigvis ikke flere å trekke. :p

Så bra! :D Man blir litt gåen i kinna når tannlegen holder på sånn:laughing002

Back
Topp