Erfaringer med reisetriller?

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Er det noen som har erfaringer med reisetriller til barn på rundt 16-18 måneder som kan tas med på flyet:)

Vi skal reise 3 uker til sydenland i sommer og
har sett litt på denne typen Beemoo, babyzen yoyo og lignende vogner som ryggen kan legges helt ned på.


3K18-POWDER-PINK-MELANGE-1895_4c.jpeg
Var på Barnashus og testet en Easy walker Byggy xs for å få en følelse av hvordan slike vogner. Disse vognene er jo veldig enkle ettersom de skal være greie å få med seg på reise såklart og at hjulene er ganske små.

Vi skal absolutt ikke i noe terreng men det blir ofte mye trilling i løpet av en dag og ofte turer på kveldene så jeg tar gjerne i mot deres erfaring når det kommer til fremkommelighet med disse type vognene :)
 
Last edited:
Har en beemoo easy fly lux som vi hadde med på norgesferie i fjor sommer, mini var 2 år og trengte en vogn til å sove på dagtid og til å sitte i når han ble sliten på turer.
Vognen fungerer fint, men er ikke noe vogn for ulendt terreng (på Langedrag var det ikke like enkelt å komme seg rundt overalt med den, men i dyreparken fungerte det fint.) Hadde aeromoov i vognen for at mini ikke skulle bli klam.
 
Er det noen som har erfaringer med reisetriller til barn på rundt 16-18 måneder som kan tas med på flyet:)

Vi skal reise 3 uker til sydenland i sommer og
har sett litt på denne typen Beemoo, babyzen yoyo og lignende vogner som ryggen kan legges helt ned på.


Vis vedlegget 317923
Var på Barnashus og testet en Easy walker Byggy xs for å få en følelse av hvordan slike vogner. Disse vognene er jo veldig enkle ettersom de skal være greie å få med seg på reise såklart og at hjulene er ganske små.

Vi skal absolutt ikke i noe terreng men det blir ofte mye trilling i løpet av en dag og ofte turer på kveldene så jeg tar gjerne i mot deres erfaring når det kommer til fremkommelighet med disse type vognene :)

Er dette å regne som håndbagasje? Kan legge den sammen? Må man betale ekstra for å ha den med?
 
Er dette å regne som håndbagasje? Kan legge den sammen? Må man betale ekstra for å ha den med?
Ser etter slik som går innefor målene slik at den går som håndbagasje ja:)

Jeg vil tro at man de skal gå gratis ettersom barn under 2 år ikke egentlig har håndbagasje men det står at vogn og bilsete får de med seg.

De har jo endret håndbagasje reglene på Norwegian nå i Februar der man betaler 50 kr for håndbagasje innlans og 90 kr for håndbagasje til utlandet, mulig barnevogn som tas med som håndbagasje og dermed skal i hyllen over setene går som det.
 
Last edited:
Ser etter slik som går som håndbagasje ja :) Jeg vil tro at man den skal gå gratis men de har jo endret håndbagasje reglene på norwegian så er det mulig man betaler 50 kr for håndbagasje innlans og 90 kr for håndbagasje til utlandet.
Takk! Og det betaler man når man kommer på flyplassen?
 
Takk! Og det betaler man når man kommer på flyplassen?
Nei, det betaler man nok når man bestiller billettene vil jeg tro . Man må sikkert krysse av for hva og hvor mye håndbagasje man skal ha akkurat som at man krysser av for hvor mange kolli man skal sende :confused005
 
Nei, det betaler man nok når man bestiller billettene vil jeg tro . Man må sikkert krysse av for hva og hvor mye håndbagasje man skal ha akkurat som at man krysser av for hvor mange kolli man skal sende :confused005

Vi har allerede bestilt billetter. Men håndbagasje er jo gratis inntil et visst antall kilo vil jeg tro. Vogna kan vel brukes som håndbagasje for ungen vår. Hvis ikke må vi vel bare betale et ekstra gebyr på flyplassen. ?
 
Vi har allerede bestilt billetter. Men håndbagasje er jo gratis inntil et visst antall kilo vil jeg tro. Vogna kan vel brukes som håndbagasje for ungen vår. Hvis ikke må vi vel bare betale et ekstra gebyr på flyplassen. ?
På alle biletter kjøpt før 1 februar, altså i dag, gjelder de gamle reglene så da betaler du i hvertfall ikke noe nei:)

Når det gjelder norwegian så er det sånn at biletter kjøpt f.o.m i dag gjelder de nye reglene men som skrevet så et jeg smått usikker på om det gjelder barnevognet også men gjør det det så får man det nok opp når man bestiller

Vogner som kan klappes sammen slik at de går innenfor målene som håndbagasje kan tas med helt inn på flyet og legges i hyllen over. Mange flyplasser tilbyr at barnevogner som ikke kan klappes så små kan brukes helt frem til gaten, da tar de den med og legger den sammen med annen kolli under flyet. Vi sendte vognen vår i fjor sammen med resten av baggasjen som går som kolli gratis, orket ikke ta den med til gaten da det er nok av vogner på flyplassen man også kan låne.
 
Elsker baby yoyo! Kjøpte brukt på finn for rundt 1500 og den ser helt ny ut. Kjempegrei å ta med på flyet som håndbagasje og lett å "sprette" opp på flyplassen hvor det fort blir lange distanser. Hatt den med på storbyferie og ellers rundt forbi.
 
Elsker baby yoyo! Kjøpte brukt på finn for rundt 1500 og den ser helt ny ut. Kjempegrei å ta med på flyet som håndbagasje og lett å "sprette" opp på flyplassen hvor det fort blir lange distanser. Hatt den med på storbyferie og ellers rundt forbi.
Så fantastisk :) Titter litt på Finn jeg også
 
Back
Topp