Erfaringer med pumping?

Hgl90

Blir kjent med forumet
Når syns dere det er best å pumpe, hvis du skal pumpe på forhånd? I ferien skal jeg og min mor på tur en hel dag, og lille skal være med faren, så jeg må pumpe til en hel dag med måltider. Tenkte også å pumpe til noen flere måltider i resten av ferien, da vi skal ut på forskjellige ting og det ikke alltid passer å dra frem puppen:-P Noen som har erfaringer å dele?

Jeg holder på å pumpe og fryse ned til vi skal i bryllup. Trenger derfor mat fra ca Kl 15 til formiddagen etterpå.. aner ikke hvor mye jeg trenger!! Da vil hun være litt over 2 mnd. Nå er hun urolig på kvelden og vil spise HELE tiden, så ser for meg at jeg må pumpe noen liter :P

Jeg har veldig mye melk til overs, så for min del er det veldig greit når som helst egentlig, men jeg syns det er greiest å pumpe etter siste amming på kvelden. Da kommer det nødvendigvis ikke så mye, men da er det en god stund til hun trenger mat igjen så det føles tryggest å gjøre det da, og så heller bruker litt flere dager på å samle opp nok:-) ellers er det fint å pumpe på morgenen, da klarer hun ofte bare å tømme ene puppen så jeg kan pumpe fra den andre!

Jeg holder på å pumpe og fryse ned til vi skal i bryllup. Trenger derfor mat fra ca Kl 15 til formiddagen etterpå.. aner ikke hvor mye jeg trenger!! Da vil hun være litt over 2 mnd. Nå er hun urolig på kvelden og vil spise HELE tiden, så ser for meg at jeg må pumpe noen liter :P

Ett lite tips: Ta med deg pumpe i bryllupet (evt. håndmelk) sånn at du ikke får totalt spreng:-P Vi var i bryllup når han var 5 uker, og jeg kjente ikke noe særlig spreng, så jeg glemte å pumpe. Da gikk det 9 timer mellom ammingene (han fikk flaske hos barnevakten), og BHen var våt på utsiden når vi kom hjem! Bare godt det ikke gikk gjennom kjolen:-P

Hm jeg hadde ikke orket å pumpe til en HEL dag! Mest fordi jeg ikke har sjans til å pumpe mer enn én gang om dagen, og da er det ikke alltid et helt måltid jeg får ut engang - kommer an på hvor godt han har tømt.

Så skal jeg være vekke mer enn 3 timer blir det bare ett mm måltid og deretter evt mme. Ammer da rett før, og med en gang jeg kommer hjem.

Jeg har pumpet på morgen, da har jeg mye melk. Kan pumpe senere utover dagen også, men da spiser hun oftere. På morgen fyller det seg fort, så da slipper jeg å jobbe så mue for å få det ut:)

Pumper nesten en pupp hver morgen fordi lille bare klarer en pupp da. Har veldig mye melk da, så pumper liksom kun overflødig.
Kan pumpe utover dagen også, men da helst den jeg ikke har ammet på. Skal poden ha mat igjen med en gang m legger jeg han til på samme pupp som sist (ikke den jeg pumpet på da den kan kjennes litt sår).
Vanskelig å beregne til en hel dag, men fyller du fryseren går det nok helt fint:) Ville fryst ca 125-150 per flaske;)

Ett lite tips: Ta med deg pumpe i bryllupet (evt. håndmelk) sånn at du ikke får totalt spreng:p Vi var i bryllup når han var 5 uker, og jeg kjente ikke noe særlig spreng, så jeg glemte å pumpe. Da gikk det 9 timer mellom ammingene (han fikk flaske hos barnevakten), og BHen var våt på utsiden når vi kom hjem! Bare godt det ikke gikk gjennom kjolen:p

Ja det tipset bruden som er 3barnsmor meg om og :P lekker bare ila natta her, så nesten et døgn uten hadde blitt katastrofe!! Hvor mye melk drakk han ila de 9 timene ca?

Når syns dere det er best å pumpe, hvis du skal pumpe på forhånd? I ferien skal jeg og min mor på tur en hel dag, og lille skal være med faren, så jeg må pumpe til en hel dag med måltider. Tenkte også å pumpe til noen flere måltider i resten av ferien, da vi skal ut på forskjellige ting og det ikke alltid passer å dra frem puppen:-P Noen som har erfaringer å dele?

Jeg synes det er best å pumpe når jeg ammer, virker som at melka kommer lettere da :-) Så fryses det ned, det er jo holdbart i 3 mnd så jeg pumper litt hver dag :-)

Back
Topp