Erfaringer med Postafen

treningstrusa

Glad i forumet
Marsboerne2017
Hei!:)
Er det noen her som har erfaringer med postafen (kvalmestillene) som er et reseptfritt legemiddel? Ble anbefalt å prøve dette mot kvalme av legen min. Har prøvd meg frem nå i 2 dager og det er svært god effekt. Det eneste jeg har opplevd av bivirkninger er tretthet og lett hodepine.. er i utgangspunktet skeptisk til å ta piller av noe slag.. men nå trengte jeg å komme meg litt "ovenpå" igjen!

(Foreskrevet dagsdose er max 1 tablett pr 12 timer)
 
Bra du føler deg bedre! Selv ville jeg aldri tatt medikamenter i svangerskapet da virkningen på fosteret sjeldent er godt nok testet ut. Kanskje du kan prøve å slutte med medikamentet nå og se hvilken effekt det har på kvalmen. Håper det gir seg snart!
 
Hei!:)
Er det noen her som har erfaringer med postafen (kvalmestillene) som er et reseptfritt legemiddel? Ble anbefalt å prøve dette mot kvalme av legen min. Har prøvd meg frem nå i 2 dager og det er svært god effekt. Det eneste jeg har opplevd av bivirkninger er tretthet og lett hodepine.. er i utgangspunktet skeptisk til å ta piller av noe slag.. men nå trengte jeg å komme meg litt "ovenpå" igjen!

(Foreskrevet dagsdose er max 1 tablett pr 12 timer)


http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/postafen-terali-562911
 
Hei,
Jeg var svært plaget av kvalme de første fem månedene av svangerskapet og fikk resept på postafen av legen. Mener å huske at jeg skulle ta inntil to-tre tabletter om dagen, men som en annen skriver her så er det altfor sjeldent testet hvilke(n) påvirkning eventuelle bivirkninger har på fosteret. For min del holdt det med en tablett og da var jeg kvalmefri i nesten fire-fem dager.

Må legge til en tin til: Du bør absolutt ikke bruke tablettene hvis du IKKE har snakket med legen din. Damen på apoteket ville ikke selge meg disse tablettene forleden da jeg var innom for å kjøpe en pakke til min far...
 
Jeg fikk beskjed om å bruke postafen av legen min mot kvalme. Brukte den i 2 dager med grei effekt. Dro til akupunktur og nå er kvalmen så og si borte. Bruker ingen medisiner nå. I mitt forrige svangerskap brukte jeg afipran.
 
Var hos legen i går grunnet kvalme med brekninger, og det er umulig i min jobb å være på jobb med brekninger. Han snakket ikke om kvalmestillende i det hele tatt, men ba meg prøve ut forskjellige typer mat for å finne ut hva jeg tåler best akkurat nå. Ble også sykemeldt i 2 uker pga jobbsituasjon.

Tror ikke jeg ville brukt postafen i første trimester værtfall, og det står jo også i felleskatalogen at det kun skal brukes hvis det er helt nødvendig og da kortest mulig tid. Du kan jo evt. høre med en jordmor om hennes synspunkt på akkurat dette?
 
Jeg tok postafen i mitt forrige svangerskap. Har også tatt det denne gangen pga. sterk kvalme. Det var det eneste jeg fikk anbefalt av legen. Postafen inneholder meclozini som er trygt å ta i svangerskapet :)
 
Jeg får panikkanfall av Postafen, så kan ikke ta det :( skulle ønske jeg kunne ta noe for å lindre kvalmen :dead:
 
Jeg har endelig klart meg gjennom 1 dag uten tabletter så det kan tyde på at kvalme er på tur bort! Hurra☺
 
Jeg tok postafen i mitt forrige svangerskap. Har også tatt det denne gangen pga. sterk kvalme. Det var det eneste jeg fikk anbefalt av legen. Postafen inneholder meclozini som er trygt å ta i svangerskapet :)

Helt trygt er det nok ikke siden de ikke anbefaler å bruke medikamentet hvis det ikke er høyst nødvendig og kun så kort tid som mulig.
 
Hei!:)
Er det noen her som har erfaringer med postafen (kvalmestillene) som er et reseptfritt legemiddel? Ble anbefalt å prøve dette mot kvalme av legen min. Har prøvd meg frem nå i 2 dager og det er svært god effekt. Det eneste jeg har opplevd av bivirkninger er tretthet og lett hodepine.. er i utgangspunktet skeptisk til å ta piller av noe slag.. men nå trengte jeg å komme meg litt "ovenpå" igjen!

(Foreskrevet dagsdose er max 1 tablett pr 12 timer)

Er inne og sniker fra oktober-16 jeg :)
Jeg kasta opp DAGLIG de første 5 mnd av svangerskapet, og fikk etter mye om og men prøve Postafen. Det er jo ikke anbefalt annet enn siste utvei! Den første dagen gikk bra, men dagene etter det fikk jeg enorm hodepine, så jeg slutta. Redningen min ble akupunktur, og det var virkelig et nytt liv! Er i uke 32 nå og er fortsatt morgenkvalm og kaster opp hvis jeg sover dårlig. Bruker Postafen kun hvis jeg MÅ tidlig opp, feks dagene vi reiste fram og tilbake til Spania i sommer.

Det er heller IKKE bevist at det skader bebisen, men fabrikatet fraråder at gravide bruker det pga de ikke vil stå til ansvar HVIS noe galt skjer. Men Postafen er faktisk det mest utskrevne legemiddelet mot kvalme, så det er ikke farlig. Men det bør nok kun brukes som siste utvei :)
 
Back
Topp