Erfaringer med PFC?

gutt09jente11

Forumet er livet
Jeg går på p piller nå, og har hele tiden gjort det, mellom graviditetene..

Men det er jo sånn at det øker risikoen for blodpropp osv, så nå vil jeg begynne på noe annet..

Men vil ikke ha spiral, p stav, p ring eller p sprøyte.. Hmm..

Noen med erfaringer med PFC? Funket det?

har ingen erfaring enda, men jeg kjøpte meg en idag, så venter spent på posten :) 
Nå kjøpte jeg den enkleste varieanten (pearly). 
Jeg er veldig optimistisk da.
Leste at de første syklusene måtte man regne med nesten bare røde dager, men at det ble fler og fler grønne etterhvert som den ble "kjent" med kroppen din :) 

Jeg har babycomp og er veldig fornøyd med den. Deilig å ha oversikten over syklusen sin og :) har brukt min i et år nå. Ja det tar noen mnd før den blir ordentlig kjent med syklusen din så da er det en del røde og orange dager, men det er verdt det :)

Hva er PFC og Babycomp??
Hvordan funker det?

min kom i posten idag :) Gleder meg veldig til å teste den ut :) 

ja, nå har jeg brukt den i akkurat 1 syklus, og er STOR fornøyd!! Har jo vært mange røde dager, siden den holder på å bli kjent med kroppen/syklusen min. 

begynte med pearly for 7 år siden. brukt det som prevensjon, bortsett fra før jeg fikk tilbake mensen etter graviditet (du må være i syklus for at den skal fungere, og man må ha registrert målinger og mensen i 2-3mnd før den er sikker). du må ha stabil syklus om den skal funke. jeg vil anbefale å bruke den kun om det ikke er helt KRISE å bli gravid. skal man ha sex på fruktbar dag må man bruke annen ikke-hormonell prevensjon.

Back
Topp