Erfaringer med overproduksjon?

Zonnestraaltje

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Jeg mistenker at jeg har overproduksjon, men føler jeg fikk veldig lite hjelp på helsestasjonen. Er det noen som har erfaring med dette og fikk normalisert det igjen?
 
Jeg hadde det. Brukte heltømming og intervallamming for å få bukt med problemet. Opplevde at helsestasjonen bagatelliserte det veldig, sa at det var et luksusproblem osv. For mange justerer det seg også naturlig etter hvert uten at man må iverksette tiltak :)
 
Håper det, for jeg får tette melkeganger flere ganger i uka nå, og babyen har bæsja grønt som gress i 3 uker :( Følte jeg fikk veldig lite hjelp på HS. Har b.la. ikke lest noe sted at det stabiliserer seg, men jeg vil jo gjerne slippe å hele tiden måtte gjenåpne melkeganger og føler frøkna får i seg "feil melk" når hun tilsynelatende bare får den tynne melka.
 
Håper det, for jeg får tette melkeganger flere ganger i uka nå, og babyen har bæsja grønt som gress i 3 uker :( Følte jeg fikk veldig lite hjelp på HS. Har b.la. ikke lest noe sted at det stabiliserer seg, men jeg vil jo gjerne slippe å hele tiden måtte gjenåpne melkeganger og føler frøkna får i seg "feil melk" når hun tilsynelatende bare får den tynne melka.
Hvor gammel er baby? De første ca 3 mnd har man fortsatt en del hormoner som øker melkemengden, som kan gjøre heltømming og intervallamming mindre effektivt for noen. Det er lurt å utelukke at baby har dårlig sugetak før man begynner intervallammmingen. Kjennes sugetaket behagelig ut for deg, og du ikke får sår eller deformert brystknopp, så er det nok bra. Dersom du får tette melkeganger fort er det flere ting du kan gjøre, for noen fungerer det å ta kosttilskuddet lecitin, 4800mg, evt du kan modifisere heltømming og intervallamming. Ta gjerne kontakt med ammehjelpen! Du kan også søke på overproduksjon på ammehjelpsgruppa på Facebook.
 
Back
Topp