erfaringer med ny jobb og graviditet?

ma

Flørter med forumet
Hei

Vi har vært prøvere siden februar. Og nå virker det som om jeg kan ha mulighet til å få en ny god jobb. Men vi har utrolig lyst på en liten, og jeg er skeptisk til å ta jobben og kanskje da bli gravid med en gang jeg begynner. Det kan virke dumt, men jeg er litt bekymret for hvordan de nye sjefene vil møte dette. Jeg har ikke lyst til å begynne på pilla igjen.

Burde jeg si i fra til dem at samboeren min og jeg prøver? Eller burde ikke dette egentlig være et problem?

Har hørt at ikke alle sjefer vil være fornøyde med arbeidere som blir gravide.
 
hei
det var akkurat dette jeg også har tenkt på. Hvis det er fornuftige folk så skjønner de også at det må barn til for å skape nye verdier. Er i ferd med å få fast jobb der jeg er. Har veldig lyst på baby. Er litt bekymret for hvordan de vil reagere. Man kan ikke lenger si at det ikke er planlagt.

[:)]
 
Jeg syns ikke du skal si fra. Man vet jo ikke hvor lang tid ting tar. De har ikke rett på å vite om du prøver.
 
Og så føler jeg at mange kan kanskje reagere negativt hvis jeg aksepterer en jobb, for å så kanskje bli sykemeldt og borte over lengre tid.... Men vi får tenke på oss først. En kan jo ikke bry seg over hva alle andre mener. Har jeg det bra privat, vil jeg kunne yte mer på jobb. Det er vel på tide å sette seg selv først?
 
Jeg har og tenkt på å ikke si det. Men er det ikke slik at ærlighet varer lengst? Hmm. Det er ikke lett å være i denne situasjonen. Jeg vil jo bare ha en god jobb med godt forhold til mine kollegaer. Og en baby! Tihi
 
vi er og prøvere. og jeg begynner i ny jobb i august. Jeg har iallefall ike tenkt å si noe om jeg blir gravid før det. De tar jo en risk ved å ansette meg som er 23 år da. Er jo i den rette babyalder hehe...... Jeg tar det helt med ro jeg. Blir jeg sykemeldt får jeg bare bli det. Er jo ikke sikkert man blir sykemeldt engang. Hadde iallefall ikke sagt at vi prøvde å få barn, det kan jo ta en lang stund.
 
så deilig. Jeg er av den typen som bekymrer meg (for mye kanskje) i tide og utide. Jeg har ingen planer om å fortelle noe jeg heller. Man vet jo ikke hvor lang tid det tar.
 
Det virker veldig dårlig gjort at vi som er unge blir sett på som en risiko å ansette bare fordi vi er i babymodus.... [:'(] Gutter er heldige sånn. Ingen risiko....
 
Det er litt trist at dette skal være vanskelig. Vi blir satt i et dillemma spesielt som unge kvinner. På den ene siden blir vi oppmuntret til å ta lang utdanning, og helst jobbe en stund før vi får barn. Mens vi på den andre siden blir oppmuntret til å få barn tidlig. Jeg for min del har ventet lenge nok nå.
 
på den andre siden er vi jo veldig heldige i sammenligning med andre land i forhold til støtteordninger og permisjoner. Personlig syns jeg det ikke er bra nok ennå
 
Vi får heller tenke hvor mye positivt vi vil få med en baby og ikke alt vi må gi glipp på. Baby er vel mitt største ønske for tiden. Da blir ikke jobb så sentral mer....(Viktig men ikke viktigst)
 
Hei! Ville bare si at jeg startet i jobb for 6 uker siden, og ble gravid like etterpå. Går med den troen at jeg ikke blir sykemeldt.. Håper på det i allefall.. Men jeg har ikke tenkt å si noe før etter ferien, og da er jeg 15 uker på vei. Kjenner ikke på noenting av dårlig samvittighet for at jeg ble gravid rett etter at jeg fikk jobb. Begynte jo å jobbe med tanke på å få fødselspenger.[:)] Gleder meg allerede til å komme hjem igjen..
Lykke til dere!!
 
Hei!
Tenk på dere selv folkens, det er det ingen andre som gjør. Jeg for min del skulle bytte jobb nå til høsten, derfor la vi planene om familieforøkelse litt på is - selv om vi veldig gjerne ville ha en liten baby. Syns det ble litt dumt hvis jeg kun fikk jobbet noen uker før jeg skulle ut i permisjon. Nå viser det seg at pga dårlig kommuneøkonomi blir det ikke noe av den nye stillingen som jeg ble lovet. Altså - vi ventet med familieforøkelsen til ingen nytte[:@] Det er som flere av dere sier ingen som vet hvor lang prøveperioden blir - så sett igang. Nå prøver vi for fullt! Selv om jeg fortsatt er på jakt etter en ny jobb. Reflekterte ledere har full forståelse for familieforøkelser.Hadde det ikke vært for at vi ventet så hadde jeg kanskje vært høygravid nå[&:]

Lykke til med jobb og baby![:D]
Karianne
 
Jeg er helt enig jeg også! Syns ikke du skal si noe. Tenk om du gir beskjed, og på grunn av det ikke får jobben. Så 2 uker senere (la oss for all del ikke håpe det!!!) så mister du den lille spiren [:(]...

Akkurat som det skulle være nok å miste den lille spiren så skal du miste muligheten til en god jobb i tillegg?? No way...

Jeg skal på jobbintervju i morgen, jeg. Og har ikke tenkt å nevne noe om at vi prøver. Det har de absolutt ikke noe med
 
Jeg må bare si tusen takk for all støtte og oppmuntring!

Og håper alle som prøver å bli gravide (eller allerede har blitt det) blir møtt med den respekten de fortjener!

Til Skog; Lykke til i morgen. Håper du får jobben
 
Back
Topp