Erfaringer med morkake fremre vegg?

Bruker47ma

Flørter med forumet
Noen som har erfaring med morkaken på fremre vegg? Er det noe man spesielt kan kjenne etter på magen for å se om man har det? Eller kunn på ul? Og kan den flytte på seg? Og deree som hadde det , når kjente dere spark? Hørt at den kan virke som en støtdemper på spark så kan ende man kjenner det seinere, når kjente dere spark?:)

Jeg hadde morkaken forran sist svangerskap. Det kan kun oppdages på ul. Jeg kjente ikke spark før i uke 20++ og det var jo min nr 2, så var veldig utålmodig en stund der! Hehe.. Men når hun først begynte å sparke fra seg så tok hun virkelig igjen for de ukene jeg "klaget" :-P

Jeg har morkaken på fremre vegg denne gang. Hørte ikke hjertelyd før uke 16. Jeg er 17 uker på vei imorgen og har enda til gode å kjenne liv. Det er vel det eneste det har å si for. Når man kjenner liv og det kan være en ikke hører hjertelyden like tidlig som man gjerne gjør ddersom morkaken er på bakre vegg.

Jeg har morkaken på fremre vegg denne gang. Hørte ikke hjertelyd før uke 16. Jeg er 17 uker på vei imorgen og har enda til gode å kjenne liv. Det er vel det eneste det har å si for. Når man kjenner liv og det kan være en ikke hører hjertelyden like tidlig som man gjerne gjør ddersom morkaken er på bakre vegg.
Ja er 18+1 og er min fjerde, er så utålmodig at jeg vrimler hehe!!! Skal på ul om 7 dager så får jo sett om alt er bra der, men gjør ikke noe at den lille slår fra seg litt og viser at den har det bra innen den tid:p men da tror jeg nok jeg har endel uker å vente ja:p hehe Årh...

Jeg har morkaken på fremre vegg. Kjente liv i uke 20. Det er ikke alle sparkene jeg kjenner, og han er ganske rolig de aller fleste dagene. Er i uke 37+1 nå. En morkake som ligge på fremrevegg kommer ikke til å flytte til bakre vegg. Jeg hørte hjertelyden for første gang i uke 7, men det var med ultralyd. Ellers hørte jeg den i uke 12 for første gang med doppler. :)

Hadde det sist gang, fikk beskjed om det på oul i uke 20, og først noen dager etter det kjente jeg spark :) så det tar litt lengre tid før man kjenner spark/bevegelser siden morkaka er "i veien". Tror nok det bare kan bekreftes via ultralyd. Har ikke noe å si lenger ut i svangerskapet, da vil du uansett kjenne alt av spark osv siden babyen er blitt sterkere :)

Back
Topp