Erfaringer med moonboon?

Vi kjøpte da vi så behovet med nummer 2. Var verdt hver en krone for oss. Han sov omtrent ingenting på dagtid og hadde kolikk.
Med nummer 1 var det ikke nødvendig (ikke kan jeg huske at det var en ting på den tiden heller :hilarious:). Han sov godt i vugge, vogn og seng både dagtid og natt.
Vi kjøpte den da han var 2 mnd brukte den frem til 8 måneders alder.

Sniker, vi hadde til sist, verdt hvert øre. Men hadde aldri kjøpt på forhånd, kjøp heller når du ser behovet. Vi kjøpte med 14 dagers returrett, etter 1 mnd uten søvn. Skulle til å bytte da vi ikke så forbedring, men på dag 10 så snudde det. Da sov han, for første gang i sitt liv. Vi hadde hengekøye-delen, halve poenget var å ligge «oppreist» da han slet med refluks.

Bare god erfaring her! Hadde ikke klart oss uten med forrige barnet. Virkelig en reddende engel for oss. Barnet kunne sove 3 timer i strekk i den, uten hadde det kanskje bare vært noen få minutt. Så deilig å ha hendene fri også og mulighet til å gjøre andre ting samtidig som baby sov. Vi har akkurat bestilt til juli barnet. Litt tidlig ute, men vanskelig å motstå når det er 30% rabatt :laughing002

Tusen takk for svar! 2020 barnet mitt hadde kolikk, tror ikke det var så utbredt da, for hadde virkelig trengt noe som gjorde at jeg kunne legge henne fra meg…

Hvilke modeller har dere hatt? Flat bunn eller slynge? Jeg har en leandervugge, som jeg ser noen monterer motor og strikk på. Det blir jo litt billigere (2300), men usikker på om jeg heller skal gå for den slyngevarianten. :)

Vi kjøpte noe tilsvarende til førstemann i 2021, Natures Sway (visstnok den originale slyngevuggen), og den ble mye brukt. Ingen motor på den da, jeg gynget den bare litt selv til gutten sov. Den ble også brukt mye med andremann.
Vi hadde en krok i taket på stua og en inne på hjemmekontoret vårt, der jeg innimellom satt og koste meg med kreative prosjekter. Den var også grei å ha med tanke på at vi har to medium store hunder, at vuggen og babyen var utenfor deres snuterekkevidde, hehe.

Tusen takk for svar! 2020 barnet mitt hadde kolikk, tror ikke det var så utbredt da, for hadde virkelig trengt noe som gjorde at jeg kunne legge henne fra meg…

Hvilke modeller har dere hatt? Flat bunn eller slynge? Jeg har en leandervugge, som jeg ser noen monterer motor og strikk på. Det blir jo litt billigere (2300), men usikker på om jeg heller skal gå for den slyngevarianten. :)
Vi har kun erfaring med den flate vuggen.
Tror vi brukte den i 5-6 måneder om jeg ikke husker feil. Jeg bestilte som sagt nå med 30 % rabatt tror jeg betalte 6500,- det er faktisk rimeligere enn de brukte selges for. :laughing002
Og noen gjør business med utleie av moonboon så du kan «tjene den inn igjen»

Back
Topp