Erfaringer med melkeintoleranse??

AdMa

Betatt av forumet
Vi lurer på om småen har melkeintoleranse, så nå begynner utprøvingen med hvordan det blir uten melk. Hvilke symptomer hadde ditt barn, og hvor raskt merket bedring?? Er det vanskelig å tilpasse ett "melkefritt" kosthold??

Sønnen min hadde diare i lange perioder og alltid vondt i magen.
Det er ingen problem å ha ett melkefritt kosthold.
For i middagen hans så bruker jeg soyamelk.
Du kan jo gi både soyamelk,rismelk og havremelk.Det finnes jo så mange alternativer nå til de med melkeallergi[:)]

Småen min på 5 mnd har det, hun tåler ikke MM om jeg spiser kumelk ting og hun tåler ikke vanlig MME, hun får kolikk, utslett,hard og løs mage om en annen.

Da vi begynte på Neocate(MME) så var hun fin innen 12 timer, men hadde litt mage vondt i noen uker etterpå, nå er hun helt vanlig, nettopp begynt på melkefri grøt og drikker Neocate!

gutten min hadde reaksjoner på melk som baby.. han tålte f.eks ikke nan. kun hipp1. Han fikk ofte vondt og smerter da han var ca 6-7 mnd og fikk grøt med melkepulver i.. den man tilsetter vann i... jeg koblet ikke dette da.. men ser det nå i ettertid.

da han nærmet seg året og jeg begynte å introdusere melk og melkeprodukter hadde han hele tiden løs avføring som luktet spy..[:'(]
Da jeg kuttet mme og gikk helt over til kumelk hendte det at han spydde om natten og og når han sov hørte jeg det jobbet og smalt i magen hans hele tiden..

Prøvde å kutte melk i middagsmat og ga laktosefri lettmelk bare for å se og etter noen dager hadde han normal bæsj og han sov bedre og var ikke så irritabel.

gikk så inn på utenmelk.no og leste mye nyttig og ga han ting med lite laktose og kun laktoseFRI lettmelk.

Han har det delvis enda, men begynte å å tåle mere da han var rundt 2 år.. men fortsatt tåler han ikke iskrem, prim og brunost fløte osv. Bruker laktosefri lettmelk i middag og som drikke(han liker egentlig ikke å drikke melk.)  Han får en litago yogurt en gang i blant, men ikke så ofte.

Hvis han har fått for mye av melkeprodukter så blir han dårlig i magen og irritabel, og overhyper og noen ganger får han et prikkete utslett..

Back
Topp