Erfaringer med lampe som viser natt og dag?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
ImageUploadedByBV Forum1446019138.235702.jpg
Som denne feks?
Og hvor gammelt var barnet da dere brukte den?

Last edited by a moderator:
Vi begynte å bruke den da hun ble 3 år. Den er stilt inn på 06.30 og som regel er hun inne på rommet vårt 06.31 :p

Ungen vår var 4 eller 5 når hun fikk si, og det var vel ikke direkte suksess. For om hun våkna om natta så ropte hun alltid for å spørre om den begynner å lyse opp snart :p

En slik har jeg tenkt på også :D Om et år eller så vel og merke. Synes de virker greie :)

Setter også pris på erfaringer :D

Jepp den har sønnen min. Begynte å bruke den da han var 16 mnd. Men datteren min er 21 mnd og jeg tror hun først nå kanskje er klar for å skjønne den.

Vi "tørrtrente" litt på dagen med å late som vi sov og fikk ikke slutte før den lyste, da latet vi som vi stod opp. Tre-fire ganger til han skjønte at han måtte vente på lyset. Protest de to første morgenene men jeg ga meg ikke. Gikk inn og pekte på lyset noen ganger og forklarte og gikk ut igjen. Når klokka skiftet (fulgte med på klokka) gikk jeg inn og viste at den var skiftet så nå kunne han stå opp. Tredje dagen hadde han skjønt greia.

(Lurer på å bruke noe slikt på nattamming på vesla snart...)

Da han var 3 år og kunne stå opp selv, fikk han beskjed om at han kunne få lov å stå opp når lyset skiftet. Han trengte altså ikke vekke meg for å spørre om det er morgen.
Han bruker den fortsatt som nattlys og vekkerklokke.

Back
Topp