ERFARINGER med lakserolje?!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jepp, det vil jeg ha.
Dere som har brukt lakserojle for å få fart på ting eller få start på ting, øs av deres erfaringer. Hvor langt var dere på vei, hvor mye tok dere, hadde dere noe på gang fra før av, og hva skjedde?

Er ikke interessert i å høre om risk for ditt og venner/bekjente som opplevde datt. Beklager [8D]

sorry, kan ikke hjelpe deg med annet enn å dytte[;)]

Prøvde det med eldste, var vel i uke 39 +, drakk nesten en hel flaske. Er sjeleglad for at jeg ikke fødte den natten... Det hadde ikke blitt seende fint ut for å si det sånn..

Fikk noen kynnere og satt på do i 1 døgn... Uken etterpå hadde jeg en styrtfødsel derimot, om det hadde noe med det å gjøre er vel tvilsomt, jeg vet ikke??? 

Ingen som vil innrømme at de har prøvd?
Jeg er ikke ute etter å dømme [:)]

ORIGINAL: CogJ

har ikke prøvd,

MEN

hvis du vet om noe du kan spise for å få diare, anbefales det[8D] startet her da[8D]

Hehe, jeg får løs mage om jeg spiser for mye iskrem [8D]

annbefaler deg ikke å gjøre det, jeg fikk klyster da jeg hadde rier og det utløste det slik at jeg fikk en styrtfødsel med monster rier og det er ikke å ambefale[:(] har hørt at dette kan føre til det og

Vet du ikke ville ha kritikk, men alle leger og jordmødre fraråder lakserolje på det sterkeste fordi det kan føre til styrtfødsel og revning i stor skala. Jeg hadde aldri turt! [&:]

ORIGINAL: Maur Asto

Vet du ikke ville ha kritikk, men alle leger og jordmødre fraråder lakserolje på det sterkeste fordi det kan føre til styrtfødsel og revning i stor skala. Jeg hadde aldri turt! [&:]

Det stemmer jo ikke da, det er omstridt rent ryktemessig, men noen får jo anbefalt fra jordmor/lege å ta lakserolje. Og må si at det er jo forskjell på mengden folk tar... To ss er ikke det samme som to flasker. [8D]

Sign.

Dessuten er det bare latterlig å "tvinge" ungen ut. Den kommer når DEN er klar, spiller ingen rolle hvor klar DU er.

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: arielle_25

annbefaler deg ikke å gjøre det, jeg fikk klyster da jeg hadde rier og det utløste det slik at jeg fikk en styrtfødsel med monster rier og det er ikke å ambefale[:(] har hørt at dette kan føre til det og

trodde nesten alle fikk klyster først jeg...[8|]

jo alle får vel tilbud om det, det var bare en advarsel om hva lakserende og avførende midler kan gjøre, ikke for å si at det skjer med alle som får klyster..¨
men jeg er livredd for å få klyster igjen ved fødsel[:(]

jo alle får vel tilbud om det, det var bare en advarsel om hva lakserende og avførende midler kan gjøre, ikke for å si at det skjer med alle som får klyster..¨

Skjønner godt det, men rent teoretisk kan man vel si at det er jo slett ikke sikkert at det var derfor du fikk den fødselen du fikk. Kan jo være tilfeldig. Mange får jo styrtfødsel/stormrier uten å ha gjort noe som kan føre til det.

Men det med klyster er jo strengt tatt unødvendig i forbindelse med selve fødselen, det er vel mest for ens egen del at man ikke vil bæsje under fødselen?[8|]

Det tror ei nok ikke!! Ei har kun fått det med første, men det var fordi det ikke var kommet så godt i gang ennå og da hadde ei mulighet til å få tømt meg!! Men med de tre neste fikk ei ikke, heller ikke spørsmål om det heller!![:)]

ORIGINAL: toneany

Skjønner godt det, men rent teoretisk kan man vel si at det er jo slett ikke sikkert at det var derfor du fikk den fødselen du fikk. Kan jo være tilfeldig. Mange får jo styrtfødsel/stormrier uten å ha gjort noe som kan føre til det.

Men det med klyster er jo strengt tatt unødvendig i forbindelse med selve fødselen, det er vel mest for ens egen del at man ikke vil bæsje under fødselen?[8|]

sant det [;)] ikke godt å vite hva som startet det hele, over på 40 min var de iallefall [&:]
de kommer når de vil uansett, lakserolje eller ikke[:D]

jeg blanda tre ss i havregrøt jeg, sånn i 22 tiden på kvelden kanskje. Da var jeg 1 dag over termin! Fikk gått på do ganske fort iallefall:p Også fikk jeg rier kl 3 på natta[;)] jeg er så sikker på at det var lakseroljen som gjorde det, men det er jo ikke sikkert da[:)]

ORIGINAL: lindispindis

jeg blanda tre ss i havregrøt jeg, sånn i 22 tiden på kvelden kanskje. Da var jeg 1 dag over termin! Fikk gått på do ganske fort iallefall:p Også fikk jeg rier kl 3 på natta[;)] jeg er så sikker på at det var lakseroljen som gjorde det, men det er jo ikke sikkert da[:)]

samme med meg, en dag over.. tok 2 ss med lakserolje ca kl 8, og kl 12 begynte riene å ta seg opp.. [:)]

det er farlig!Jm mi sa noe om morkakeløsing[X(]

Har lite å si hvor klar du er,er ungen som bestemmer,kan ikke tvinge den ut før den er klar da[:-]

Back
Topp