Erfaringer med Kristiansand dyrepark og overnatting rundt?

gutt09jente11

Forumet er livet
Noen som har tips og sånt?

Vi er en familie på 4 med to små barn, vil da være 1 og nesten 3 år når vi reiser.. Bor i Trøndelag, så aner ikke hva vi skal gjøre, kjøre eller ta fly og ha leiebil osv..

Noen som vet litt om kollektiv trafikk, fine bomuligheter med gangavstand til butikker osv osv? 

Hater å google.. 

Hvis du går inn på sidene til dyreparken så er det linker til mange overnattingssplasser i nærheten.
VI fant overnatting der, sov i studentleiligheter tilknyttet høyskolen. Stor plass og ikke minst billig. Men avhengig av bil for å bo der da.

Kollektivt i Kristiansand er for tiden dårligere enn busselskapene i Trondheim og Stavanger til sammen.

Så ville satset på egen eller leiebil i hvertfall, da står en også mye friere og slipper å ta 8 busser en vei.

Ang overnatting overlater jeg den jobben til noen andre her inne :P    Har aldri brydd meg om akkurat den biten , da jeg sover hjemme ;) Og ikke akkurat har hatt behov for noen annen overnatting.

Vi har bodd på Dvergsnestangen hvert år vi har vert der.. Både i hytte og telt.. :-D Hyttene er kjempefine! Det er et lite stykke fra Dyreparken, men ikke mer enn ca 10-15 minutts kjøring.. Kjempefin parkering!!

http://www.kristiansandferiesenter.no/

jeg har bare overnattet på Skottevig camping - vi leide hytte der sommeren T fylte 1 år.. Litt utenfor høysesongen, så det var billigere - men været var supert :) (Du er avhengig av bil, eller god tålmodighet... Det er langt å gå.. haha..) Supert sted - svømmebasseng, strand, osv osv..
Ellers hører jeg folk er fornøyde med hotellet tvers over veien for dyreparken - det er barnevennlig.. Quality hotel & resort Kristiansand. Da kan du ta flybussen fra Kjevik til hotellet og gå til dyreparken.. :) Og ta bussen til byen.
I byen kan jeg anbefale Caledonien og Clarion hotel Ernst. Det er nok ikke familiehotell, men det er gode hoteller iallefall :) Da må du enten ha bil, eller ta buss til parken.. Det går direktebuss fra byen til parken fra morgen til kveld, og flybussen går fra Kjevik til byen - bussterminalen er ikke langt fra disse to hotellene.
Det er andre hoteller i byen også selvfølgelig, men de har jeg ingen erfaring med..

Almyrida81 skrev:
Vi har bodd på Dvergsnestangen hvert år vi har vert der.. Både i hytte og telt.. :-D Hyttene er kjempefine! Det er et lite stykke fra Dyreparken, men ikke mer enn ca 10-15 minutts kjøring.. Kjempefin parkering!!

http://www.kristiansandferiesenter.no/

Vi bodde der i fjor sommer, helt grei plass :) Var der bare to netter, på dagen var vi i Dyreparken, så kan ikke si så mye mer enn det. Men vi var så heldige at Vg's sommershow m/ Kaptein Rødskjegg var der den ene ettermiddagen, og det var moro for barna :)

Vi har bodd både på hotellet i Dyreparken og på Caledonien. Syntes det ble litt mye mas på hotellet i dyreparken men det var jo gøy for ungene. Likte meg bedre på Caledonien ( selv om det ikke er hva det engang var) Greit å bo i sentrum for da er det mye mer å finne på de timene man ikke er i dyreparken og ikke minst flere alternativer med tanke på mat.

Back
Topp