Erfaringer med koronavaksinen?

Putti2020

Betatt av forumet
Novemberbarna 2021
Hei!
Vet det finnes minst én tråd som omhandler vaksinen, på alle termingrupper her på babyverden.
Mitt spørsmål er ikke om dere skal ta den eller ikke, men erfaringer fra de som har tatt den og vært gravide samtidig.
Har dere fått noen bivirkninger? Har dere tatt begge dosene i graviditeten?

Skal selv ta den etter anbefaling fra jordmor, sannsynligvis kun 1.dose før fødsel, men mulig jeg rekker begge dosene før termin. Er i uke 25 nå.
 
Jeg får ikke lov til å ta den. Min kommune setter ikke på gravide.. MEN i en internasjonal gruppe jeg er med i, er det mange som har tatt den (Pfizer/moderna), og der rapporterer de om ingen bivirkninger, eller bivirkninger helt lik de som ikke er gravide. :)
Som, litt vondt i armen og lett hodepine.
 
Jeg får ikke lov til å ta den. Min kommune setter ikke på gravide.. MEN i en internasjonal gruppe jeg er med i, er det mange som har tatt den (Pfizer/moderna), og der rapporterer de om ingen bivirkninger, eller bivirkninger helt lik de som ikke er gravide. :)
Som, litt vondt i armen og lett hodepine.
Syns det er så forvirrende at kommuner gjør forskjellige ting, sier jo bare hvor usikkert det er å skulle bestemme seg for hva man selv skal gjøre, når man leser så mye forskjellig.
Men helt ærlig, det eneste jeg har lest om vaksinen og graviditet som er "negativt", er innlegg fra andre folk på forumer.
Alle artikler og fagstoff tyder jo på at det ikke er noe i veien for vaksinering av gravide.

Men vanskelig å vite om det kan ha noen innvirkning på barnet/seg selv i fremtiden. Men det gjelder jo så mye...
 
Syns det er så forvirrende at kommuner gjør forskjellige ting, sier jo bare hvor usikkert det er å skulle bestemme seg for hva man selv skal gjøre, når man leser så mye forskjellig.
Men helt ærlig, det eneste jeg har lest om vaksinen og graviditet som er "negativt", er innlegg fra andre folk på forumer.
Alle artikler og fagstoff tyder jo på at det ikke er noe i veien for vaksinering av gravide.

Men vanskelig å vite om det kan ha noen innvirkning på barnet/seg selv i fremtiden. Men det gjelder jo så mye...

Tror det har litt med at kommunen vår har lite smitte, da. Kan være derfor.
Jeg tror jeg ville tatt vaksinen dersom jeg ble anbefalt det. Jeg har god tro på mRNA-vaksinene, og.. vi vet jo ikke hva koronaen kan gjøre heller..
Så, jeg tror ikke noen av valgene blir "feil" sånn sett. Om man tar vaksinen eller ikke, så gjør man det beste ut av situasjonen...
Men, ja. Det var ikke det du spurte om :p
Men som sagt; jeg har lest FOR DET MESTE bare helt normale bivirkninger fra gravide. Og enkelte av dem hadde født friske barn allerede også.
 
Jeg har tatt første dose,litt øm i armen dagen etter ellers ingen bivirkningene.
Rekker ikke dose 2 før etter termin
 
Back
Topp