Erfaringer med Kitchen Aid?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har så lyst på en skikkelig kjøkkenmaskin, og etter å ha googlet og lest masse tester seg jeg jo at det er Kenwood Major som er den som er best i test og best likt stort sett. Men jeg syns den er så grusomt stygg, og elsker designet på Kitchen Aid, så vurderer den istedenfor. Den får også gode omtaler og er ofte hakk i hæl på Major.

Så lurer på hva deres erfaringer er med Kitchen Aid? Er bollen veldig liten? Hvordan er den til gjærdeig f.eks? Og hva er andre positive og negative sider ved den?

syns du virkelig at denne er stygg??
Jeg syns den er veldig fin jeg.... Men jeg har den i skap,og det hadde jeg hatt uansett hvordan de såg ut,for vil ikke bruke benkeplassen på en maskin.

Jepp!
Spørs om jeg får plass i et skap til den også, den tar jo litt plass.

|Frosken| skrev:
Jepp!
Spørs om jeg får plass i et skap til den også, den tar jo litt plass.

Jeg har et smalt skap ved siden av platetoppen min,og der går den inni,så syns ikke den tar stor plass. 
Skapet ser lite ut fra utsiden.

Jeg har KA, løøv it! Syns den er veldig pen å se på, og den har fast plass på kjøkkenbenken. Jeg syns den er veldig god, enkel og fin å lære seg, og bakeren blir bra. Tipp topp.

Jeg er enig med at Kitchen Aid er veldig mye penere enn Kenwood. Jeg vet ikke helt hvor god KA er til gjærbakst da? Tror Kenwooden er bedre til den slags, men skal ikke si for sikkert. Jeg har jobbet sammen med flere kokker nå, og pratet med alle om jeg skal velge KA eller kenwood, og samtlige sier det er så og si det samme, men kommer an på hvor stor bolle jeg trenger :) KAbollen er veldig mye mindre enn Kenwood sin, men jeg trenger hvertfall ikkeno større :)

Da må jeg nok ønske meg en KA til bursdagen i år, sjelden jeg lager veldig store gjærdeiger, da får jeg isåfall lage i to omganger.

Har dere noe ekstrautstyr? Isåfall hva, eller hva ønsker dere?

har Kitchen Aid og hadde ALDRI byttet den i en Kenwood Major, og da tenker jeg særlig på designet ja... synes ikke den er mye pen altså! aner ikke hvordan kenwooden er til gjærbakst, men KitchenAid er FANTASTISK, spør du meg-. Får alltid nydelig gjærbakst!! uansett! har ikke diiiger bolle, nei, men jeg lager heller to omganger hvis jeg må, men fram til dags dato har jeg ikke behøvd det..hatt den i 5 år nå:) elsker den og bruker den masse! ANBEFALES!:D

Vi har begge deler, og jeg vil si at Kenwood er hundre ganger bedre på stor gjærbakst. Når vi lager brød lager vi gjerne 4-6 brød av gangen, og ville blitt passe svett om jeg måtte laget i to omganger. KA er kjekk til feks muffinsrøre, kakebaking o.l, og er jo veldig pen å se på.

Men sånn alt i alt, hvis man vil få dekket alle sine behov, ville jeg gått for en Kenwood uten tvil :)

Back
Topp