Jeg skal også settes igang i morgen, grugleder meg

...
Ble satt igang pga. Overtid sist, fantes ikke moden eller noe da.. Starta med å få ballongkateter i 10tiden på torsdagsmorgenen, fikk da kjapt murringer, som gikk over i smårier etterhvert.. Dro hjem å gjorde litt forskjellig den dagen, kom inn igjen for å "sove" på sykehuset på kvelden da.. Iløpet av natten tok de ut "ballongen", da den hadde fått gjort jobben sin, å jeg hadde begynt å få så mye smerter, å var drittlei den slangen som hang nedover låret mitt

..
På fredagen i 12tida undersøkte de meg, hadde akkurat nok åpning til at de bare kunne ta vannet, så da fikk vi fødestue, vannet ble tatt, og jeg ble satt på riedrypp.. Gikk greit en stund, men etter noen timer så fikk jeg "stormrier", kraftige saker uten pause imellom, jeg ble stressa og utslitt, baby ble litt stressa og alt var stress en stund, ting er litt borte for meg fra den perioden.. Men vet at når ting roa seg litt, ble jeg anbefalt epidural for å få slappet av litt, da jeg var helt ferdig, og bare hadde 4-5cm åpning, så fikk epidural i 18tida - det var herlig, å jeg fikk endelig slappa av litt mer, selvom den på ingen måte fjerna smertene, gjorde det bare litt enklere å komme seg gjennom

.. Riene ble etterhvert mer effektive også, å åpningen ble sakte men sikkert større, og fra 2tida natt til lørdag hadde jeg nesten full åpning, gjensto bare en liten "kant" som tok sin tid å få bort.. Fikk begynne å presse ca klokka 5, og klokka 20 over 6 på lørdagsmorgenen var frøkna ute

..
Jeg var dønn sliten etter fødselen, å "underetasjen" fikk hard medfart, slet lenge etterpå med smerter... At jeg var utslitt kom nok mye av for lite søvn, da jeg ikke sov natta før jeg ble satt igang, å ikke klarte å sove etter å ha blitt satt igang heller, pga smerter.. Fikk morfin og noe å sove på, men fikk ikke sove alikevel...
Jeg ser selv at dette ikke var mye å bli klok på altså

.. Det er mye som er litt "borte" for meg fra hele forløpet, å det er kanskje likegreit for min egen del

..
Forbreder meg, og psyker meg opp til samme greia nå også, selvom alle sier det kommer til å gå lettere og kjappere denne gangen.. Jeg håper ihvertfall at jeg får sove godt i natt, å kommer uthvilt til sykehuset i morgen, for å ha et litt bedre utgangspunkt

..
Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014