• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

ERFARINGER MED IGANGSETTING?

jessie

Blir kjent med forumet
Jeg lurte på om noen har erfaringer å dele med meg (både gode og dårlige) på igangsetting av fødselen?
Jeg blir satt på modningskur på torsdag 15 dager over termin, og er litt spent på hva som venter meg. Er 2.gangsfødende. Tar det lang tid? Trenger man drypp?
Håper noen har tips og råd. På forhånd takk....

Jeg ble satt igang ved at de tok vannet. Hadde 1 mnd. til termin, men pga sf ville de ikke vente lengere. Fødselen gikk fort, de tok vannet 13.45 og 17.16 var Frida født. Jeg ble satt på drypp ca. 1 time etter at vannet var tatt og det hadde god effekt på riene mine. Hadde en pressrie og så var det hele over.
Lykke til!

åhh....håper jeg får det som deg snuppepia...men hvordan ser de at du har sf?
er 4 dager over nå

du skriver de tok vannet, var du moden i livmorhalsen da så at du hadde åpning?

ORIGINAL: jessie

du skriver de tok vannet, var du moden i livmorhalsen da så at du hadde åpning?

Jordmor, legen og jeg ble like overrasket da de fant ut at jeg allerede hadde 2 cm åpning. De skulle sette inn modingsgel, men det slapp jeg altså. Frida hadde nok kommet den dagen uansett om jeg hadde en mnd. til termin.

jeg ankom sykehuset 1 uke før terminen min.. Hadde fått vite dagen før at nå skulle dem sette meg i gang.. hadde 2 cm åpning også...
Jeg fill sånn modningskur kloken åtte på dagen og måtte helst ligge stille i sengen noen timer pga at de skulle sjekke sånn greier jeg har glemt hva heter i skrivende stund.. den maskinen med bånd rundt magen osv?
Fikk nye pille senere på dagen og den resulterte i at alle trodde veene hadde begynt hos meg...
Hadde mye vondt og trodde jeg skulle dø siden jeg hadde sterke rier og dem kom veldig hyppig.
Jeg fikk ikke lov til å få noe smertestillende siden de hadde satt meg i gang siden dem da var redde for at riene skulle stoppe men de la meg oppi badekaret dem hadde på sykehuset slik at jeg fikk varme som smertestillende...
Det hjalp litt men ikke mye, da klokken nærmet seg midnatt visste jeg ikke hvordan jeg skulle orke mer da riene hadde mellomrom på alt fra 1-5 min og det hadde holdt på noen timer... Jeg var totalt utslitt og jeg prøvde å forklare jordmora at jeg overhodet ikke kom til å klare å presse ut en liten tass nå siden jeg var så sliten.. Men hun ville ikke gjøre noe siden det kunne stoppe dem. HELDIGVIS så sluttet hun da for dagen og jeg fikk ei ny ei som var så snill og sa at jeg kunne få morfin for det siden hun ante seg at jeg hadde falske rier pga at det ikke var regelmessige mellomrom....Som hun sa: Enten hjelper det og du får sove ellers har du ordentlige rier og du må bare fortsette å ha det [:)]
Sovnet vel 10 min etterpå..hehe...
Da sov jeg til 0700 dagen etter... gikk ut av sengen for jeg måtte på do og da gikk vannet... Jeg var redd jeg tisset på meg siden jeg hadde følt at jeg måtte på do og løp ut av rommet og inn på toalettet.
Men rart nok så begynte det å renne mer vann når jeg var ferdig... Da skjønte jeg at det var vannet...

Veene kom fort etter det og 3 timer etterpå så kom Sander til verden [:D][:D]

Det eneste negative jeg opplevde ved å sette i gang var at man ikke fikk smertestillende... Men man glemmer alle smertene med en gang det er ferdig [:)]

Back
Topp