Erfaringer med igangsettelse

Ikke hør for mye på alle historiene ;) Din blir din helt egne opplevelse og trenger ikke bli som noen av de andres <3

Ble selv innlagt for igangsetting 11 dager på overtid med jr i 2013.
Var umoden. Fikk pille kl 10.00, ingenting skjedde.
Kl 16.00 fikk jeg en ny. Rett før dette hadde jeg litt vondt i magen - noe som det viste seg det ikke var rundt kl 16.30.
Ingen vei tilbake og ca kl 17 hvor jeg hadde gått rundt med konstante smerter så fikk vi kranglet oss til å sjekke åpning og den var på 4 cm.
Etter dette gikk det slag i slag med konstante rier - pauser på bare ett par sekunder i mellom - frem til epidural ble satt ca 21.30.
Rundt kl 23 var alt roligere og jeg kunne slappe av før epidural ble koblet fra og vi gjorde unna siste etappe.
Kl 00.39 kom jr til verden, stående vaginal fødsel og alt var så fint og all smerte glemt på noen sekunder <3

Last edited:
Unnskyld, men måtte le høyt! :p
Huff, ok, alle vil jo at det skal skje naturlig, men på den positive siden...du har noe å forholde deg til og de tar godt vare på deg. Sender deg en god klem!❤️
Ja er det ikke komisk :D Den som faktisk ønsker å føde til termin blir igangsatt i uke 37! Jeg har jo telt dagene til mandag når bhg åpner og jeg kan hvile igjen! De strippet meg før de sendte meg hjem og sa " sov mest mulig". Veldig lett når jeg har kynnere uten pause og krampe i korsryggen etter strippinga! Burde skrevet på klagetråden isteden ser jeg ;)

Ja er det ikke komisk :D Den som faktisk ønsker å føde til termin blir igangsatt i uke 37! Jeg har jo telt dagene til mandag når bhg åpner og jeg kan hvile igjen! De strippet meg før de sendte meg hjem og sa " sov mest mulig". Veldig lett når jeg har kynnere uten pause og krampe i korsryggen etter strippinga! Burde skrevet på klagetråden isteden ser jeg ;)
Hehe...bare å ta copy paste og lime det inn i klagetråden og:p
Håper du får hvilt litt innimellom da. Tror liksom det aldri helt passer å føde. Alltid noe som burde blitt gjort først, handlet, vasket, ryddet, mangel på søvn osv. Men, plutselig er de her☺️

Lykke til med igangsettingen - dette går bra! Og ja, søvn er jo lurt men ikke så lett alltid...

Lykke til med igangsettingen - dette går bra! Og ja, søvn er jo lurt men ikke så lett alltid...
Tusen takk. Satser på at denne igangsettelsen blir bra! :)

Da har du ikke opplevd stormrier for å si det sånn! Heldige deg. Plus 70 timer fra start til slutt med igangsettelse.
Jo, jeg hadde det etter jeg fikk modningspreparatet, frem til babyen ble født. ;)
Og jeg brukte 67 timer på egenhånd, så jeg vet hvordan det er. ;)

Fikk så klart stormrier og epidural som ikke virket denne gangen også! Herregud, dette var siste barnet!

Jeg ble satt i gang 15 dager på overtid med nr 3. Men kom inn med egne rier den morgenen jeg skulle bli satt i gang. Var ikke modent. Jeg fikk piller i sjeden, og hadde en baby som lå på tvers så ting tok tid. Omsider når jeg hadde kun 3 cm åpning fikk jeg jæ*+^*%# pressrier, og fikk selvsagt ikke lov til å presse. Det var ikke en flott fødsel, men det var mere nervepirrende, og være redd for ting som kunne gå galt så langt på overtid. At jeg ville heller blitt satt i gang igjen til tross for denne erfaringen.

Fikk så klart stormrier og epidural som ikke virket denne gangen også! Herregud, dette var siste barnet!

Uff jeg har opplevd j*^*^ stormrier, men har aldri brukt noe annet enn lystgass, eller født naturlig uten noe. Må være så pyton, og tro at noe skal hjelpe deg også lindrer den ingenting :o

Er det noen som har erfaringer med igangsettelse? :)
Jeg skal settes igang neste mandag om han ikke kommer av seg selv først - da er jeg 38+2 :)
Aner virkelig ikke hva jeg går til, så alle erfaringer og tips mottas med stor takk :)

Er det lov å håpe på at prosessen blir noe enklere mtp at jeg har avflatet livmorhals allerede og en baby som ligger (veldig) langt ned i bekkenet? :)

Lykke til! Tenker på deg i dag

Back
Topp