Det er nok ikke så veldig mye nytt og spennende av metoder. Men jeg har gått 4 runder privat før jeg begynte hos St.Olavs. på de 4 rundene så fikk vi 3 innsett.
Det første forsøket fikk vi 11 egg ut og 4 befruktet. Alle døde etter et par dager.
Runde 2 fikk vi 5 egg ut. Ett overlevde til innsett, men det var ikke akkurat imponerende kvalitet. Mye fragmentering og litt tregt. Det ble negativt.
Runde 3 fikk vi 7 egg ut og ett som overlevde. Ett til var visst med sånn delvis, men det var for dårlig til å kunne fryses. Fikk da innsett på dag 4 og noen dager senere testet jeg knallpositiv. Var på 2 ultralyder der de så småen. Den var mindre enn forventet, men vokste i følge målingene. Uke 12 var det tid for Nipt og ultralyd. Surprise! Tvillinger. Høy risiko for å miste dem da det var MCMA. Altså i samme fostersekk og med en morkake. Det gikk som det måtte gå. Mistet dem 17+4.
Runde 4 var sånn halvhjertet og litt desperat forsøk på å få baby etter de vi mistet. Ett embryo og det endte i kjemisk.
Med denne historikken så bestemte legen seg for å kjøre på med oppsamling av embryo på frys. (Akkumulering) Det er om å gjøre å få ut mest mulig egg før kvaliteten synker noe mer. Jeg er 37 år og enda fine målinger på blodprøver. Men får altså så dårlig med brukbare egg ut.
Nå krysser vi fingrene for at de 3 som har blitt frosset er av god nok kvalitet til å bli noe. Jeg forventer i grunn å måtte sette inn noen ganger før vi lykkes. Men nå er det håp.