Erfaringer med Emmaljunga Edge Duo Combi

SunShine10

Flørter med forumet
Ser litt etter vogn til første babisen.
Men jeg har ingen erfaring med slikt.

Hva må jeg tenke på???
- vekt
- hvor enkel den er å trille på vinter
- plassen i baggen
m.m.

Er det noen som har erfaringer med Emmaljunga Edge Duo Combi??
Positivt:
Negativt:

Mottar gjerne andre alternativer med takk![:)]

Tenk på:
- Om den får plass i bilen (vi har bitteliten bil, så det er viktig for oss)
- Hvor du skal trille -asfalt, kjøpesenter, grus, skogen, brostein osv... (i forhold til hva hjul den bør ha)
- Om håndtaket kan reguleres (viktig om du og mannen har ulik høyde)
- Om du kan plassere bilstol på understellet, og evnt hvilken bilstol som passer (ikke alle bilstolene kommer like godt ut i test)
- Handlekurvens størrelse (jeg synes det er viktig med god lagringsplass under vognen)

Om du leser på www.barnevognsguiden.no kan du lese hva folk synes om ulike vogner, med karakter. Jeg får mye ut av de sidene, andres erfaring betyr mye:)

[:D]Tusen takk for svar.
Linken din tror jeg kommer til veldig god nytte. [:)]

Bilen har allerede et plass problem for oss, så det orker jeg ikke tenke på.
Vi må ha stor bil. Har stor hund, og sambo har barn fra før.

Kommer til å trille på asfalt å bort til kjøpesenter, men også på turstier her rundt oss.
Foreløpig ser jeg ikke "problemet" med at den er 19kg. Å løfte den ut og inn av en stasjonsvogn går vel greit. Og noen bakker på trille turen gir bare litt ekstra trening, og kiloene forsvinner raskere etter fødselen [:D]

Som det blir sagt her en Barnevognsguiden.no veldig fin!!

Jeg ser også etter vogn for første gang.. Og tror jeg skal ha simo vogn..men vet ikke helt om jeg skal ha kombi eller duo ennå!!
Men jeg synes dette er utrolig vanskelig å velge ut vogn egentlig[8D]

Jeg tenker på akkurat samme vognen så jeg kan jo si min mening da[;)]

Positivt:
- Den har stoooor plass i baggen (som jeg syns er bra siden vi får høst og vinterbarn[:D])
- Luftehull i bagen
- Vuggefunksjon i baggen (når man har tatt av bagen og har den på gulvet f.eks)
- Den er veeeeldig fin
- Dersom du kjøper Emmaljunga sete kan du feste det rett på understellet og bruke bare setet (hvis du bare skal rett inn og ut av butikken f.eks)
- Virker veldig god å trille
- Lett og sette av og på baggen

Negativt:
- Ikke regntett (men det følger jo med regntrekk så er jo liksom ikke det største problemet, syns nå jeg..)

Back
Topp