erfaringer med efedrin?

AB

Forumet er livet
Fikk efedrin til minsten i går. Legen sa han kunne bli urolig om natten og jammen med ble han ekstremt urolig, han skalv, grein og hosta skikkelig, masse slim som kom opp. holdt det gående i timesvis. 0630 kunne jeg endelig legge meg..
Ble nesten i tvil om det gjorde vondt verre å gi efedrin fordi det virket som om han hostet enda mer pga at han grein så mye..

hva slags erfaringer har dere med efedrin? varer denne uroligheten hele perioden mens man går på efedrin?

Først; så bra at han fikk opp slimet, da! Det er jo slimløsende, så da har det funket.
Vetle fikk det en kveld da han var liten, da ville han ikke sovne etterpå.. [8D]
Og fikk igjen i går (han er jo noe eldre nå) og da ble han trøtt!

Men jeg har IKKE tenkt å gi ham lenger enn akkurat nødvendig, til hosten blir bedre - til slimet løsner.

Robin har brukt efedrin med god virkning.Han ble fullstendig propell av det da,så vi måtte passe på å gi det minst 1/2 time før han skulle legge seg,men det gikk greit.Det gikk seg til etterhvert,han ble villmann med en gang men det dabbet litt av etterhvert som kroppen hans ble vant til efedrinen.
Håper det går seg til for dere,og at det hjelper,lykke til![:)]

sønnen min fikk det og jeg måtte bare slutte for han sov og sov av den. gikk ikke ann å få liv i han. så det er noe jeg ikke kommer til å røre igjen

Min erfaring er at ungene fikk masse energi, ville ikke sove om natta. Ble nesten litt hyper på en måte, men den virket godt på hosten.

ORIGINAL: AB

Fikk efedrin til minsten i går. Legen sa han kunne bli urolig om natten og jammen med ble han ekstremt urolig, han skalv, grein og hosta skikkelig, masse slim som kom opp. holdt det gående i timesvis. 0630 kunne jeg endelig legge meg..
Ble nesten i tvil om det gjorde vondt verre å gi efedrin fordi det virket som om han hostet enda mer pga at han grein så mye..

hva slags erfaringer har dere med efedrin? varer denne uroligheten hele perioden mens man går på efedrin?
Skulle tru eg hadde skrive det sjølv!!
Blir ikkje meir efedrin på oss nei.
Min eldste brukte mykje efedrin mot falsk krupp, men han hadde ingen bivirkningar av den.

ORIGINAL: Grete71

Først; så bra at han fikk opp slimet, da! Det er jo slimløsende, så da har det funket.
Vetle fikk det en kveld da han var liten, da ville han ikke sovne etterpå.. [8D]

Men jeg har IKKE tenkt å gi ham lenger enn akkurat nødvendig, til hosten blir bedre - til slimet løsner.

Efedrin er ikke slim løsende, det utvider pusteveiene...

Efedrin er det stoffet som er i Amfetamin. Det er et farlig stoff men må brukes med måte. Man kan få hjerteklapp, uroligheter i kroppen og det er egentlig litt farlig. (stoffet kan også gjøre barnet rolig og avslappet)  Har barnet en hjertefeil man ikke vet om så kan faktisk barnet få hjerte stans eller hjerteproblemer.

Stoffet er i enkelte astma medisiner, medisiner for ADHd osv.. Min bror ble innlagt på sykehus med hjerte problemer. Viste seg at astma medisinen holdt på å ta liv av han.

Jeg fikk dette til barna mine. Stoppet å gi det etter 2dager. Begge barna reagerte på det med å bli kortpustet.[&:]

Efedrin er det stoffet som er i Amfetamin. Det er et farlig stoff men må brukes med måte. Man kan få hjerteklapp, uroligheter i kroppen og det er egentlig litt farlig. (stoffet kan også gjøre barnet rolig og avslappet)  Har barnet en hjertefeil man ikke vet om så kan faktisk barnet få hjerte stans eller hjerteproblemer.

Stoffet er i enkelte astma medisiner, medisiner for ADHD osv.. Min bror ble innlagt på sykehus med hjerte problemer. Viste seg at astma medisinen holdt på å ta liv av han.

Jeg fikk dette til barna mine. Stoppet å gi det etter 2dager. Begge barna reagerte på det med å bli kortpustet.[&:]

nei nå roter jeg til her..

Han var som før han fikk det... ingen endring utover det at hosten forsvant [:)]

ORIGINAL: *Mama*

Stoffet er i enkelte astma medisiner, medisiner for ADHd osv.. Min bror ble innlagt på sykehus med hjerte problemer. Viste seg at astma medisinen holdt på å ta liv av han.

Er du helt sikker på dèt???? Vetle har fått både efedrin og ventoline. Ventoline er astmamedisin, så det utvider luftveiene????

JEG føler i hvert fall at slimet løser seg opp nå når han får efedrin... Eller er jeg på bærtur her???? [8D]

Nå har jeg søkt på nettet om efedrin... Det åpner luftveiene, ja... Er det ventolin som er slimløsende da??? [:)]

He ikke lakt merke til noen reaksjoner på det, utenom at det løsna opp litt i halsen.

Back
Topp