Erfaringer med Devold ullundertøy?

Papillon

Elsker forumet
Er det sånn at de som ikke tåler ull, fint kan bruke ullundertøy fra Devold? Det skal visstnok være et bomullslag innerst? 

Snuppen vår reagerer på noe og utslettet har blusset voldsomt opp etter at vi begynte med ullklær igjen. Jeg krysser fingrene for at det ikke er ullen som gjør det...

(og ja, jeg så tråden til mammantileijente, men der var det ingen som nevnte Devold)

Vi bruker det til jenta vår, er veldig fornøyd med det :)
Men litt dyrt da, 249,- pr. del...

Jeg kan desverre ikke svare deg på det du lurer på. Men her bruker hele familien devoll, og det er det hi er mest fornøyd med. Er jo også flere typer av de, og gubben, som bruker mest ull av meg og han, er mest fornøyd med det som har ett grått for i. Hva det er laget av og om det er for er jeg litt usikker på. Men det er ihvertfall grått inni.

Lille Rosin skrev:
Jeg kan desverre ikke svare deg på det du lurer på. Men her bruker hele familien devoll, og det er det hi er mest fornøyd med. Er jo også flere typer av de, og gubben, som bruker mest ull av meg og han, er mest fornøyd med det som har ett grått for i. Hva det er laget av og om det er for er jeg litt usikker på. Men det er ihvertfall grått inni.

På hjemmesiden til Devold står det at innsiden er av 100% Thermocool. Men jeg aner ikke hva thermocool er for noe... hehe. Antar det er noe annet enn ull da i alle fall. Må vel handle et par sånne sett i morgen da for å teste ut. 

Ville starta med en genser og en longs for å teste ut, for er rimelig dyr ull. Tror det er 249 pr del til barn.

selv elsker jeg devold ull!! det tynne (vanlige trøyene og longsene) er ren ull både uten på og inni....men der finnes en litt tykkere utgave som har ull ytterst og noe annet innerst...som gjør at det ikke klør, mener og tror de heter active eller noe sånt.  jeg kjøpte en longs og trøye (den vanlige typen) til nevøen min en dag (julegave) og siden vi har outlet utsalg her jeg bor så betalte jeg bare 140 kr pr del det er riktig nok b vare, men er umulig å se hva som er feil...av og til kan det være en liten søm som er skjev eller noe, men av og til har der kommet en søm som ikke skal være der, men pleier å velge de som jeg ikke ser hva som er feil med...de er like gode som de man kjøper til full pris!! synes det er utrolig god fasong på devold ull klær, både til barn og voksne!! anbefales på det sterkeste :-)

Det med grått 'fôr' har et teknisk materiale inni som ikke skal klø, men det er ikke nok for min minstemann. Heldigvis liker jeg ikke modellen til mine barn, så de to eldste slipper jeg unna med billigere ulltøy *fnise*

Nå vet jeg ikke om det hjelper hvis man ikke tåler ull, men dersom man synes ull er ubehagelig eller at man blir tørr av det, så vil jeg tro det funker, for det er utrolig mykt!
Jeg liker Devold kjempegodt, og det er mye bedre kvalitet på det enn den andre ulla vi har (Janus og HM) men det skulle kanskje bare mangle og, man får hva man betaler for.

Her i huset elsker vi devold. Desverre er det litt for dyrt for oss :-/
Mannen og vesla har ett sett hver da. Og det er helt fantastisk. Det er av den tykke varianten som ikke klør. Bare spør i butikken, dette skal de vite :)

Her i huset har vi masse devold....Snuppa har en del som er i 100% merinoull, og noe som er 80% ull og 20% polyamid (sånn det skrives ???) Den siste er hvit på innsiden, og litt tykkere enn den første.

Det er flere som fører ull med bomull innerst, tror devold har noe, men ikke på alt, og joha har også noe. Er flere andre også men husker ikke i farta.
Det skal være meket om det er bomull, eller ikke innerst, så det skal være enkelt å se.
Når det gjelder å reagere på det er det veldig forskjellig. Mange kan bruke ull hvis det er bomull innerst. Men er også noen som reagerer så kraftig på ull det at det ikke funger med bomull innerst heller.. Så du må vell nesten bare prøve deg fram.
Ellers så sies det at bambus skal ha de samme egenskapene som ull, bare mildere mot huden. Så barn med eksem fint kan bruke det. Så kanskje det hadde vært en idee?

Back
Topp