Erfaringer med cerazette

Molte

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei :-) Hvilke erfaringer har dere med cerazette?

Har gått på Cerazette i ca 2 år. Har hatt noen småblødninger, ellers fri for mensen. Kjekt :D
Men nå har jeg hatt småblødninger i en par måneder så jeg skal vurdere å skifte til noe annet. Jeg har ikke ammet på en stund så det er jo igrunn ikke noe problem.

Mange opplever å blø en del på Cerazette, andre opplever å ha ingen blødning. Dessuten ser det ut til å være litt mindre sikkert enn annen prevansjon mtp graviditet.

Gikk på de for mange år siden. Fikk ikke mensen, og fikk vel stort sett ikke andre bivirkninger heller. Slet litt med sexlysten etter hvert da, men er ikke sikker på om det var pillene eller exen :P Veldig fornøyd med dem alt i alt da :)

Blødde konstant hele tia!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Blødde også konstant .
Var så plagsomt at jeg måtte slutte.

Har gått på det i 3 måneder nå, merker ingenting:) Har ikke fått mensen tilbake heller (6 mnd siden fødsel) men jeg ammer fortsatt.

Jeg går på de nå og har regelmessige småblødninger.. Ganske irriterende og jeg har nå fått resept for å bytte til Yasmin igjen.
Da jeg ammet var Cerazette supert og jeg hadde ingen blødninger. Nå er det litt over 2 måneder siden jeg sluttet og amme, og nå som sagt så blør jeg ofte.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg brukte det før jeg ble gravid, da hadde jeg endel småblødninger de første par månedene men så stabiliserte det seg. Etter fødsel begynte jeg på de igjen, nå tok det mye lengre ting før blødningene stoppet (3-4 måneder) men nå har det roet seg og jeg merker ingenting. Får ikke mensen i særlig grad, har mye mindre av menssmerter (jeg har hatt meget kraftige smerter når jeg ikke gikk på pillen) og jeg merker hverken uren hud, vektøking, kvalme eller noe annet.

Har gått på Yasmin tidligere, og de virket mye sterkere inn på humør og sexlyst.

Ingen blødninger eller sånn, men DRIT sur i humøret og godtesyk til 1000. Gav meg på de rimelig kjapt :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Blødde og spottet i flere mnd, så sluttet på dem ganske fort. Nå var ikke planen å gå på dem lenge uansett, men om du har et annet alternativ eller om du ønsker barn igjen ganske raskt etter forrige, ville jeg ikke startet på dem.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Var utrolig plaget med mye blødninger. Brukte de i 1 år i håp om at ting ville stabilisere seg.. noe de ikke gjorde. Kommer ikke til og gå tilbake til de igjenn

Ingen mens på 6 år - ble gravid 14dg etter pilleslutt. Så fikk den aldri igjen :p

Lavere sexlyst når jeg gikk på dem

♡Overgangen feb/mars♡

Gikk på de ca 1 år før jeg ble gravid og var veldig fornøyd så begynte på de igjen 6 uker etter fødsel. Det er nå 5 mnd siden og jeg har ikke merket noen ting, ingen bivirkninger og ingen mens :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Lavere sexlyst og nedstemthet/depresjon. Kommer nok til å prøve noe annet etter denne fødselen.

Hadde flere blødningsfrie måneder, men så ble det bare tull. Fikk også en del kviser som jeg aldri har vært plaget med før. Sluttet etter et år.

Back
Topp