Erfaringer med Bugaboo Donkey

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Jeg har lyst på ny vogn :banghead:

Vi har ei Stokke trailz, men har litt lyst på bugaboo donkey. Liker muligheten til å bruke den som søskenvogn, selv om storebror antageligvis bruker vogn lite når han er 2,5 år...

Erfaringer?

Vi har donkey, men bare et barn, så vi har ikke brukt den som søskenvogn foreløpig da :happy: Jeg er i hvert fall veldig glad i denne! Den er lett og har mye god plass til annet stæsj. Liker også at det er tre sitte/liggeposisjoner, hadde emmaljunga før og der lå barnet nesten uansett :happy090

Vi har donkey, men bare et barn, så vi har ikke brukt den som søskenvogn foreløpig da :happy: Jeg er i hvert fall veldig glad i denne! Den er lett og har mye god plass til annet stæsj. Liker også at det er tre sitte/liggeposisjoner, hadde emmaljunga før og der lå barnet nesten uansett :happy090

Hvordan er bag delen? Den ser litt liten og lav ut.. Trailzen er jo massiv :P

Bagdelen på donkey er en del mindre i innvendige mål enn Stokke trailz. Har selv bugaboo buffalo (der er bagdelen en del større enn på donkey), men vi byttet uansett til sportsdelen når frøkna var 4.5 måneder (selv om hun hadde massevis av plass igjen i bagdelen), fordi hun tok tak i kantene på bagdelen og «dro seg opp». Det var absolutt ingen problem for henne å ligge i sportsdelen når hun var så liten :-)
Sportsdelen på donkey er forøvrig mindre enn på buffalo, så det kommer helt an på størrelsen på den eldste hvor lenge du får bruk for donkey som søskenvogn.

Bagdelen på donkey er en del mindre i innvendige mål enn Stokke trailz. Har selv bugaboo buffalo (der er bagdelen en del større enn på donkey), men vi byttet uansett til sportsdelen når frøkna var 4.5 måneder (selv om hun hadde massevis av plass igjen i bagdelen), fordi hun tok tak i kantene på bagdelen og «dro seg opp». Det var absolutt ingen problem for henne å ligge i sportsdelen når hun var så liten :)
Sportsdelen på donkey er forøvrig mindre enn på buffalo, så det kommer helt an på størrelsen på den eldste hvor lenge du får bruk for donkey som søskenvogn.

Så både bag og sportsdel er mindre på donkey? Da utgår nok det for vår del. Ønsker meg så en bugaboo denne gangen, å ha mulighet til søskenvogn, men mannen vil helst bare ha ei trille til eldstemann på to :meh:

Så både bag og sportsdel er mindre på donkey? Da utgår nok det for vår del. Ønsker meg så en bugaboo denne gangen, å ha mulighet til søskenvogn, men mannen vil helst bare ha ei trille til eldstemann på to :meh:

Utgår for vår del også da ja..

Ja. På bugaboo bruker man selve «rammen» rundt til å feste både bag og sportsdel i. Altså samme rammen og så bytter man bare stoffet. Siden donkey skal ha plass til to stk på samme vogn, er donkey smalere men også kortere i «ramma» enn hva buffalo/fox er. MEN - sportsdelen på donkey går til 17kg, sportsdelen på stokke trailz går kun til 15 kg. Stokke trailz er en av de minste sportsdelene på markedet. Så dersom det står mellom trailz og donkey så er donkey et fullverdig alternativ mtp brukstid.

Back
Topp