Erfaringer med barnevogn-matte..

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Noen som har dette? Upraktisk? Nødvendig?
Her blir vogna trilla inn på flislagt gulv med varmekabler, så det vil av erfaring bli både vanndammer og sølehauger utover vinter/vår.
Er det enklere med en sånn matte eller er det like så greit å bare tørke det vekk med ei fille?
 
Vi brukte det på vinteren og ved regn, synes det skåna gulvet ganske mye også var det bare å riste den for vann og grus senere, eller skylle den i dusjen. :)
 
Vi brukte det på vinteren og ved regn, synes det skåna gulvet ganske mye også var det bare å riste den for vann og grus senere, eller skylle den i dusjen. :)
Ser for meg at det kanskje er litt lettere å unngå å tråkke i sølet også.. vogna står liksom midt i opptråkka vei til vaskerommet :D lettere å styre unna ei matte på gulvet kanskje...
 
Vi brukte det først, men gikk over til å kjøpe matte som er beregnet for bagasjerom i bil (fåes i ulike str). De er litt tykkere og ligger mer stabilt på gulvet. Begge deler beskyttet både gulvet og gav meg mye mindre vaskejobb.
 
Vi brukte det først, men gikk over til å kjøpe matte som er beregnet for bagasjerom i bil (fåes i ulike str). De er litt tykkere og ligger mer stabilt på gulvet. Begge deler beskyttet både gulvet og gav meg mye mindre vaskejobb.
Den er kanskje billigere og? Tinkafu sin koster 299.
 
Vi har brukt det og syns det har vært veldig praktisk :) også har vi brukt det senere ved matsøl og ved noen typer lek :D
Skal ikke kvitte oss med den og kommer helt klart til å bruke den ved flere unger :D
 
Finnes det egne matter til sånt..? Vi har en helt vanlig matte, vi, av samme type som typisk ligger innenfor dører på butikker og sånt. Kjøpt til en hundring på jula elns.

Vi bor i Bergen, og her er det veldig praktisk å ha matte til vognen. Vi har også flisgulv, men det er mye lettere å unngå dammer som renner overalt når vognen står på en matte, som suger opp litt vann. Og lettere å se at her skal vi ikke trakke. Også veldig greit å slippe å vaske rundt der vognen står hele tiden. Søleslaps fullt i veisalt som smelter, gir skikkelig stygge flekker på gulvet, så greit å slippe å vaske det opp hele tiden.
 
Hadde gulveskytter i gangen, sånn kontorstolunderlag fra Ikea. Hadde blitt sprø av å ha noe liggende løst der.
 
Back
Topp