Erfaringer med Axkid One?

Neidajoda

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
FebbisBebbis2021 ❄️
Er det noen som har erfaring med Axkid One bilstol?

Vi hadde opprinnelig bestemt oss for Axkid Minikid, men vi ser for oss problemer med det at siden den er forankret i forsetet, blir det masse knot siden vi bytter på hvem som kjører - og har heeeelt forskjellig beinlengde og må stille på setene hver gang. I tillegg til at det ser knotete ut når man må bytte mellom biler når besteforeldre skal låne ungen.

Så da vi så at det finnes jo ett (og det ser ut som det bare er ett) sete som kan festes med isofix, var jo det veldig fristende.. Det ser ut til å gjøre det veldig bra i sikkerhetstester, men finner lite omtale av det, antaligvis fordi det er så nytt.

Ser at den er kjempedyr i forhold til omtrent alle andre bilstoler, men det tenker vi er verdt det om det sparer oss for knot.
 
Hei. Mange som har erfaring med dette hvis du melder deg inn i bilstoler gruppen på facebook. De fleste virker superfornøyd, noen sier beltene kan være tunge å stramme, men ellers at det er lett å montere, bygger relativt lite og er lett å gi barnet beinplass da det står på en skinne. Vurderer å kjøpe det selv
 
Alternativ, du kan montere forankringsringer i gulvet/skinnene. Da trenger man ikke ta hensyn til justering av setet forran :)
Vi har montert begge vår i skinnene under, kan da bevege setet opp og ned uten at det går i kollisjon med selen når jeg å mannen bytter på å kjøre
 
Hei. Mange som har erfaring med dette hvis du melder deg inn i bilstoler gruppen på facebook. De fleste virker superfornøyd, noen sier beltene kan være tunge å stramme, men ellers at det er lett å montere, bygger relativt lite og er lett å gi barnet beinplass da det står på en skinne. Vurderer å kjøpe det selv

Er medlem der, ja, og fant noen erfaringer :)

Den stolen vi har nå er også tung å stramme, så det er vi forsåvidt vant med. Det er det eneste negative vi har sett så langt om det (i tillegg til høy pris, da).

Har sett en del videoer av montering og bruk, og det så utrolig greit ut med beinplass til ungen.
 
Alternativ, du kan montere forankringsringer i gulvet/skinnene. Da trenger man ikke ta hensyn til justering av setet forran :)
Vi har montert begge vår i skinnene under, kan da bevege setet opp og ned uten at det går i kollisjon med selen når jeg å mannen bytter på å kjøre

Ja, vi har sett noen sånne løsninger, men det ser ut til at det blir knot i bilen vår, siden det er voldsomt med teknologi rundtom setet (vi har tydeligvis litt fancy-pants-bil :p ), og "standardløsningene" da ikke går. Har sett noen hacks med karabinkroker og sånt, som visstnok skal være trygt.
 
Ja, vi har sett noen sånne løsninger, men det ser ut til at det blir knot i bilen vår, siden det er voldsomt med teknologi rundtom setet (vi har tydeligvis litt fancy-pants-bil :p ), og "standardløsningene" da ikke går. Har sett noen hacks med karabinkroker og sånt, som visstnok skal være trygt.
Verksted kan gjere det for dere om det er for high tech :hilarious:
 
Verksted kan gjere det for dere om det er for high tech :hilarious:

Ja, men spørsmålet er om det er ønskelig. Om Axkid One er like bra/bedre, vil vi heller ha den, derfor jeg lurer på om noen har noen erfaringer med den :) Også mtp at vi ønsker det skal være lett å flytte stolen mellom biler (vi har to, og besteforeldre passer innimellom).
 
Ja, men spørsmålet er om det er ønskelig. Om Axkid One er like bra/bedre, vil vi heller ha den, derfor jeg lurer på om noen har noen erfaringer med den :) Også mtp at vi ønsker det skal være lett å flytte stolen mellom biler (vi har to, og besteforeldre passer innimellom).
Ja om du har penger er det bare å kjøre på, sett veldig mange som har skrevet gode tilbakemeldinger om den! :)
 
Ja om du har penger er det bare å kjøre på, sett veldig mange som har skrevet gode tilbakemeldinger om den! :)

"Kast penger på problemet for å få det til å gå vekk" har blitt en mer og mer brukt metode i heimen etter vi fikk barn :p
 
Skulle jeg kjøpt en ny stol nå, ville jeg definitivt vurdert den altså :D
Spesielt pluss at man lett kan bytte mellom biler og de bildene jeg har sett med større bane oppi, gir barna overlegen benplass når sete er innstilt på maks plass.
 
Back
Topp