Erfaringer med apper for å høre hjertelyd?

MrsMillie

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Er det nokon som har testa desse appene? Tenkte det var et godt alternativ viss man ikkje har doppler. Må ein vere langt på veg for å høre noko?

Klarer ikke helt å se hvordan telefonen liksom skal kunne finne hjertelyden.. Kan jo være vanskelig nok med doppler som er spesiallaget til formålet. Så jeg tenker det bare er en måte å lure penger fra nervøse gravide..

Tror jeg ville spart meg for både doppler og apper..
Det resulterer i massehysteri når man ikke finner pulsen til barnet og barnet bare ligger litt vanskelig til. Ta heller kontakt med jordmor dersom du er bekymret og trenger å høre hjertelyden.

Det er nok bare tull. Går ikke an at en app finner hjertelyden. Da er det bare lureri med en allerede innspilt hjertelyd de spiller av

Mye bedre å investere i en doppler da :)

Last edited:
Jeg gir en stemme til doppler :-) Vi fant lyden selv på fosteret i uke 11+0 (antagelig er jeg enda kortere på vei). Jeg har en pulsåre som ligger like ved, så hører STOR forskjell <3 :-) Nå trenger vi kun å bruke 2-3 sekunder på å lokalisere hjertelyden til baby, og lytter i 20-30 sekund ca et par ganger i uka. Det gjør liksom at mammahjertet roer seg noen hakk <3 :-)

Back
Topp