ORIGINAL: Bdancer
ORIGINAL: 3xS
ORIGINAL: 3xS
kumelk skal de ikke ha før de er 1 år. kan begynne med surmelk (biola og youghert o.l.), samt litt melk i mat (sauser o.l.) fra de er 10 mnd.
puppenekt/ikkehatid er veldig vanlig i den alderen der.
Et tips er å gi han når han er trett. Gjerne et stille og rolig sted med dempe belysning. eller gi han noe å leke med samtidig (et smykke rundt halsen). Eller syng og snakk så han blir "underholdt" mens han drikker.
Hvis det ikke funker kan du jo pumpe å gi på flaske istedenfor å gi mme.
prøver bare å gi han når han er trøtt, på morran rett etter han har våkna og på kvelden rett før sengetid, men han har ikke tid for det[8D] ligger i senga vår, helt stille med slukket lys[:)]
klarer ikke å få pumpa ut store greiene lenger..
er det fordi det er lite melk eller fordi pumpa ikke er effektiv nok.
Odin ville ikke ha fordi det var så lite melk. Kom for sakte og for sent og for lite...
hvis du ikke får til mer mm så ville jeg gitt mme. kan få vondt i magen av kumelk + allergi.
det er fordi utdrivningsrefleksen ikke er som den var.. er masse melk, får tilogmed litt spreng hvis han ikke spiser når han pleier. og pumpa er den samme som jeg brukte før når jeg fikk ut masse, så det er ikke det heller.
jepp det som var greia her også... fosset liksom ikke ut som det pleide. prøv å legg varme på og så stimuler til utdrivning med hånda først. Vanskelig å få til udrivning med en unge som er uintressert fordi man blir irritert og stressa..
jeg blir egentlig ikke irritert og stressa, for vi bare ligger og koser i senga, og jeg lar han kave og ordne rundt hvis han ikke er interessert, også kommer han stadig vekk bort for å ta seg en liten sup[:)] men det blir aldri lenge av gangen lenger, han vil aller mest klatre på meg[8D]
men takk for tips, jeg skal prøve på å hjelpe til med hånda osv imorra[:)]