Erfaring???

Mrs.JaxTeller

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Da jeg gikk gravid i 09 så måtte gutten min taes med hasteKS i uke 34 Pga at han ikke fikk noe særlig oksygen . Han var såpas ille at han hadde kanskje overlevd ett par timer til i magen (må nevne at det gikk bra, ble skrevet ut av sykehuset etter 15 dager og 6åringen har d fint :)

Vi ble lovt den gangen at ved Evt neste svangerskap så skulle vi få ekstra oppfølging , noe som endelig skal komme igang nå . Var hos JM denne uka, å hun sendte henvisning til sykehuset for jeg skulle ha jevn oppfølging fra uke 24 med ul. Er 24 uker på tirsdag.

Jeg lurer på om noen andre har erfaring med slik oppfølging ?
Hvor ofte ble det sjekket , osv?

Vi ble enig med JM om at vi foreløpig anser dette som ett normalt svangerskap , inntil vi Evt ser forandringer i gjennomstrømmingene. Jenta i magen vokser bra iflg sf målene, hjerte slo 142 slag , og jeg kjenner bevegelse hver dag, men blir såklart fort nervøs om jg føler hun er roligere en dag, for det var slik det startet med gutten min og .

Ja jeg hadde sf som ikke ble oppdaget før fire dager før jeg gikk i kramper. Så var livredd for å få det igjen. Gikk til kontroller på sykehuset fra uke 24 og det er noe helt annet enn fastlege og vanlig jm. Til tross for at jeg ikke fikk samme jm pga mye sykdom som gjorde at de måtte bytte på så hadde de klare hensikter med hver enkelt kontroll og snakket med meg ang redselen for å ende opp på samme måte. Men generelt samtalene var bedre her mtp alle temaer rundt graviditet og fødsel. Fikk hjelp til å forfatte ønskebrev, akkupunktur, omvisning på føden osv:) Var til jm annenhver uke og til fødselslege m ul i tillegg hver fjerde uke (altså annenhver gang begge deler). Etter uke 30 var det hver uke til jm. Følte meg godt ivaretatt og sikker på at dersom noe var galt så ble det fanget opp raskt med så hyppige kontroller.

Back
Topp