Erfaring med utredning av habituell abort?

Moonstone

Betatt av forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei, jeg har et barn, en SA og en kjemisk bak meg. Har prøvd ganske lenge, men ikke fått utredning fordi jeg har blitt gravid selv om det ikke endte bra. Legen sa at hvis det skjer en gang til så kan jeg få henvisning. Uansett har jeg nå fått en positiv tidlig test, og er veldig urolig for at det ikke skal gå veien denne gangen heller. Vet at jeg ikke kan gjøre noe med det, så prøver å ikke stresse, men kjenner ingen glede denne gangen. Jeg lurer på om noen av dere har vært til utredning for habituell abort og kan dele noen erfaringer? Hvor lang tid tok det fra henvisning til dere fikk time og oppfølging? Hva sjekker de? Har dere blitt gravide i etterkant? Tusen takk ❤️

Hei, jeg har et barn, en SA og en kjemisk bak meg. Har prøvd ganske lenge, men ikke fått utredning fordi jeg har blitt gravid selv om det ikke endte bra. Legen sa at hvis det skjer en gang til så kan jeg få henvisning. Uansett har jeg nå fått en positiv tidlig test, og er veldig urolig for at det ikke skal gå veien denne gangen heller. Vet at jeg ikke kan gjøre noe med det, så prøver å ikke stresse, men kjenner ingen glede denne gangen. Jeg lurer på om noen av dere har vært til utredning for habituell abort og kan dele noen erfaringer? Hvor lang tid tok det fra henvisning til dere fikk time og oppfølging? Hva sjekker de? Har dere blitt gravide i etterkant? Tusen takk ❤️
Hei,

Jeg fikk utredning etter en kjemisk og to SA. Tror jeg har hørt at det må tre mislykkede forsøk til før man får en utredning.

Jeg kjenner meg igjen i følelsen av urolighet og stress, og fravær av glede. Jeg hadde det helt likedann etter å ha opplevd min første kjemiske. Jeg ante ikke engang at kjemisk fantes, så det var jo veldig skuffende å plutselig blø rett etter en positiv test. Jeg var i IVF-prosess på St. Olavs. Det tok ikke lang tid å ta testen. Det var bare noen blodprøver, hvis jeg ikke husker feil. Tror ikke det var noe opphold i innsett på grunn av det. Kanskje bare en måned opphold. Jeg husker ikke helt. De fant ingenting på testen min, men jeg har endometriose og adenomyose, så jeg vet at det ikke er så optimalt for et blasocyst å feste seg hos meg. Men jeg har ikke gitt opp enda.

Back
Topp