Erfaring med tøybleier?

Fortsetter å spørre jeg, hva slags cover har du brukt? Jeg har litt lyst til å strikke selv (i lanolin så klart), i alle fall til starten, men klarer ikke helt å tro på at det faktisk holder?
Akkurat ullcover har jeg ikke brukt så mye, men det går helt fint an å strikke selv ja. Så lenge det ikke er i superwash ull kan man lanolisere etterpå også. Vet at noen liker å strikke i alpakkaull for det er så mykt, men jeg vet ikke mer om spesielle garn og oppskrifter dessverre. Jeg har brukt mest pul-cover selv :)

Tenker du kommer langt med ca 20 brettiser og 3-4 cover jeg :) og så ser du jo om det funker for dere. Jeg vasket ganske ofte i starten for da var jeg jo bare hjemme uansett og det fyltes opp fort ;) brettebleiene brukes jo til gulpekluter o.l også :)
Pleier brettiser å holde alene? Eller bør man ha litt ekstra bretteinnlegg klart?
Det varierer kanskke fra barn til barn? [emoji5]️

Pleier brettiser å holde alene? Eller bør man ha litt ekstra bretteinnlegg klart?
Det varierer kanskke fra barn til barn? [emoji5]️
Siden vi skiftet bleie så ofte holdt de alene for oss ganske lenge, men skifter man sjeldnere bør man kanskje ha i ett lite innlegg etterhvert :) da ville jeg kjøpt noen nyfødt innlegg fra geffen eller little lamb str 1 i bambus :)

De skal jeg sjekke ut! [emoji1]Har bare sett på de hos gasungen foreløbig, sånn at jeg ikke blir helt forvirra over alt som fins[emoji38]
Hehe! Det er sikkert lurt. Jeg kjøpte det meste fra lillegull i starten :) så utvidet jeg etterhvert :p

Siden vi skiftet bleie så ofte holdt de alene for oss ganske lenge, men skifter man sjeldnere bør man kanskje ha i ett lite innlegg etterhvert :) da ville jeg kjøpt noen nyfødt innlegg fra geffen eller little lamb str 1 i bambus :)
Tuuusen takk[emoji1] har lyst til å ha litt peiling på sånt før jeg kaster meg ut i det. Så slipper jeg mer uhell en nødvendig håper jeg[emoji28] Å jeg merker jeg gleder meg til å kjøpe inn!

Tuuusen takk[emoji1] har lyst til å ha litt peiling på sånt før jeg kaster meg ut i det. Så slipper jeg mer uhell en nødvendig håper jeg[emoji28] Å jeg merker jeg gleder meg til å kjøpe inn!
«Problemet» er jo at det finnes mye forskjellig og mange foretrekker ulike ting, men det er heldigvis godt marked for å selge igjen hvis man føler man har gjort ett bomkjøp også :)
Noen sverger jo til borrelåsbleier, men hos oss har det aldri funket fordi borrelåsen gnager uansett hva jeg gjør :p
Hvis du vil splurge litt så ville jeg kjøpt hjemmesydde bleier fra tøybleierumpa (fb). Det er lommebleier da, men såå fine og gode. Og man får velge print og farger på alt ❤️

gasungen.no [emoji1] de er ganske rimelige. Tenkte på å prøve de med bretteinnlegg inni. Har sett noen reviews og det virker som om folk er veldig fornøyd med de. Men kjempestas om noen her har erfaringer[emoji2]

Jeg brukte Buttons med brette innlegg [emoji7]Funket kjempe bra. Brettebleie inni fungerte bedre enn de innleggene man kjøper til, da de ble kjempe store på nyfødt. Husk å kjøp str 50x50 på bretteklutene, de som passer best til nyfødt. 70x70 ble veldig stort.

Jeg kjøpte vel 3 eller 4 i nyfødt størrelse ellers noen i onesize.

Har bare erfaring med en små tass når han ikke rakk å bli så stor. Neste gang tenker jeg å prøve brettebleier med ullcover, tror det kan bli gøy [emoji4]

Jeg brukte Buttons med brette innlegg [emoji7]Funket kjempe bra. Brettebleie inni fungerte bedre enn de innleggene man kjøper til, da de ble kjempe store på nyfødt. Husk å kjøp str 50x50 på bretteklutene, de som passer best til nyfødt. 70x70 ble veldig stort.

Har bare erfaring med en små tass når han ikke rakk å bli så stor. Neste gang tenker jeg å prøve brettebleier med ullcover, tror det kan bli gøy [emoji4]
Takk for gode tips![emoji5]️ Så bra at brettebleiene fungerte bedre! Skikkelig bonus når det også blir billigere da. [emoji4] Gleder meg til å sette meg til å bestille om noen mnd! [emoji1]

Spennende med ullcover![emoji2] Har tenkt litt på å bruke det til nattbleie. Men skal nok bare ha vanlig på begynnelsen, så kan jeg heller se det an etter hvert. [emoji5]️

I vår kommune (Nedre Romerike) får alle som søker 2500 kr. tilskudd for tøybleier fra Roaf. Man bare leverer kvitteringer. Greit å sjekke der man bor.

Back
Topp